مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:

رویکردتغییر شیوه فردی به اجتماعی است

مدیر کل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تغییر شیوه های فردی به اجتماعی، استفاده از ظرفیت توان یکدیگر و رویکردهای مشارکتی و بومی از رویکردهای اصلی این سازمان در این حوزه است.
کد خبر: ۱۹۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 09 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  شیرین احمدنیا در نشست هم اندیشی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی سراسر کشور در تفت یزد افزود: برنامه های این دفتر بر اساس نیازهای بومی هر استان تدوین می شود.
وی به سامانه رصد آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور اشاره کرد و افزود: این سامانه به منظور شناسایی و جمع آوری آمارهای آسیب های اجتماعی کشور تدوین شده است.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی نوپدید اظهار داشت: قالب های تعریف شده با آسیب های جدید همسان نیست و باید همراه با وضعیت روز تغییر کند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد هم به نبود آمار دقیق از آسیب های اجتماعی در کشور گفت: به نظر می رسد آنچه باید در بهزیستی باید مورد توجه قرار گیرد ارائه تعریف دقیق از آنچه آسیب تلقی می شود و تکمیل بانک اطلاعاتی در این زمینه است.
جلیل عفتی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در مسائل اجتماعی جامعه افزود: اگر اجازه دهیم مردم هم حضور داشته باشند و جایگاه هم برای آنها در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی تشکیل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی نمونه بارز مشارکت مردم خواند و خاطرنشان کرد: اگر در آینده به جایی برسیم که به مردم بها دهیم آنها برنامه ریز باشند و ما اجرا کننده طرح ها و برنامه های مردمی بی شک عموم مردم حضور فعالانه خواهند داشت.
در این نشست دو روزه 50 نفر از کارشناسان حوزه سلامت روان اجتماعی سازمانهای بهزیستی کشور حضور داشتند.
بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات و افزایش سطح ارتقاء شرکت کنندگان از اهداف نشست یاد شده اعلام شد.
ایرنا یزد،شهرستان تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار