هدفم از انتخابات جلوگیری از مصادره امام بود

کد خبر: ۱۹۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 10 March 2016
به گزارش تابناک یزد، «روزنامه شرق» در گزارشی به اظهارات سیدحسن خمینی پیرامون هدف از حضور در انتخابات می پردازد.

در این گزارش با عنوان «جلوگیری از مصادره امام (ره)» می نویسد:

«
حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی» در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آنچه در جریان مقدمات و متن انتخابات اخیر رخ داد، گفت: «همان‌گونه که ماه‌ها قبل از ثبت‌نام با برخی دوستان مطرح کرده بودم، از روز اول تقریبا مطمئن بودم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، گرچه نتایج مبارکى که در پی آمد بیش از حد تصور بود».

یادگار امام بازگشت به امام در جریان تحولات سیاسی جاری کشور را یک امر مبارک خواند و افزود: «باید قرائت‌های مختلف در این چارچوب به رسمیت شناخته شود و نباید کسی را به زور از این دایره بیرون کنیم».

او جلوگیری از مصادره امام را هدف اصلی از ورودش به انتخابات خواند و تأکید کرد: «باید تلاش کنیم امام نماد وحدت ملی جامعه ایران باقی بماند».

یادگار امام با تأکید بر تقویت عناصر مختلف وحدت ملی و با اشاره به قدرت عظیم مذهب تشیع در وحدت جامعه ایران، شخص امام خمینی را انسان بزرگی خواند که امروز نیازمند آن هستیم و یادآور شد: «جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت ١٤٠٠ساله تشیع است و پشتوانه این دستاورد نیز اندیشه و کاریزمای شخص امام راحل است، بنابراین عظمت این شخص نباید بشکند و باید جلوی به‌انحصار‌درآمدن آن توسط یک جریان را نیز بگیریم».

«سیدحسن خمینی»، بازگشت به امام در جریان تحولات سیاسی جاری کشور را یک امر مبارک خواند و افزود: «باید قرائت‌های مختلف در این چارچوب به رسمیت شناخته شود و نباید کسی را به زور از این دایره بیرون کنیم». او دلیل احیای نام و یاد امام در آستانه انتخابات اخیر را در مشکل‌گشایی و فایده‌مندی شخصیت ایشان دانست و ابراز امیدواری کرد آفات احتمالی در این مسیر در آینده و گذشته رفع شود.

در ابتدای این دیدار، آیت‌الله سیدحسین موسوی‌تبریزی در سخنانی با تجلیل از شخصیت علمی یادگار امام، گفت: «همه ما اصل شخصیت امام و آثار امام را که این حکومت است، قبول داریم، اما واقعیت این است که از کلام ایشان برداشت‌های متفاوتی وجود دارد».

او خطاب به سیدحسن خمینی افزود: «در ابتدا موافق کاندیداتوری شما در انتخابات نبودم، اما بعد به این نتیجه رسیدم که این تصمیم و اتفاقات پس از آن، از الطاف خفیه الهی بود، همان‌گونه که در روزهای اول انقلاب فرمایش امام را مبنی بر اینکه فوت حاج‌آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی است، نمی‌فهمیدیم، اما بعدا عمق معنای آن را متوجه شدیم».
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار