خانه تکانی ، جزام آب!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ذخیره 20 درصدی آب در سد اکباتان خبر داد و گفت: خانه‌تکانی مصرف آب در همدان را 18 درصد افزایش داد.
کد خبر: ۱۹۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 14 March 2016

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ذخیره 20 درصدی آب در سد اکباتان خبر داد و گفت: خانه‌تکانی مصرف آب در همدان را 18 درصد افزایش داد.

به گزارش فارس،سید هادی حسینی بیدار با تأکید بر اینکه در آستانه نوروز مصرف آب در همدان روند رو به رشدی را دارد، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی دمای هوا و خانه‌تکانی مصرف آب نسبت به روزهای گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت مصرف زیاد آب در روزهای پایانی سال بیان کرد: با توجه به اینکه امسال زمستان آبی خوبی نداشتیم و نزولات جوی زیادی از جمله برف را در همدان شاهد نبودیم، مصرف آب باید مدیریت‌شده صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که بارندگی امسال خوب بود اما با توجه به خشک‌سالی در سال‌های اخیر این میزان بارندگی نیز نمی‌تواند جبران‌کننده باشد.

وی ضمن درخواست از مردم در مصرف بهینه آب در خانه‌تکانی یادآور شد: مدیریت مصرف به این معنا نیست که مصرف نکنند بلکه تا جایی که می‌توانند آب کمتری مصرف کنند.

حسینی‌بیدار تأکید کرد: مردم بهتر است برای شستن حیاط از جارو به جای آب استفاده کنند و شست‌وشوهای فرش و پتو را به قالی‌شویی بسپارند.

وی با بیان اینکه 70 درصد آب در آشپزخانه‌ها مصرف می‌شود، گفت: بانوان باید در شست‌وشوها رعایت صرفه‌جویی آب را مد نظر قرار دهند تا شرکت نیز در خدمات‌رسانی دچار مشکل نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سد اکباتان 20 درصد است، افزود: اکنون 80 درصد سد اکباتان خالی است و چشم به الطاف الهی و بارندگی‌های بهاره داریم.

وی با بیان اینکه هیچ قالی‌شویی در همدان از آب شرب برای شست‌وشو استفاده نمی‌کند، گفت: در بازدیدهایی که صورت گرفت همگی این قالی‌شویی‌ها از آب چاه استفاده می‌کنند.

حسینی‌بیدار در پایان گفت: در حاشیه شهر، قالی‌ها در منازل شسته می‌شوند در حالی که قیمتی که برای آب در تولید و توزیع هزینه می‌شود بیشتر از مبلغی است که قالی‌شویی‌ها دریافت می‌کند


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار