توزیع نهال‌های یارانه‌دار بین باغداران گرمی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: نهال‌های یارانه‌دار پیوندی و گواهی شده درختان مثمره بین باغداران شهرستان گرمی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 12 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، سیدنورالدین شارعی صبح امروز در جلسه بررسی توزیع نهال‌های یارانه‌دار در شهرستان گرمی اظهار داشت: نهال‌های یارانه‌دار پیوندی و گواهی شده درختان مثمره بین باغداران شهرستان گرمی توزیع می‌شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان گرمی همچون سال‌های گذشته امسال نیز اقدام به تامین، ثبت درخواست و توزیع نهال یارانه‌دار پیوندی و گواهی شده درختان مثمره از قبیل سیب، گلابی، به، گیلاس ، آلبالو، آلو، زرد آلو، گوجه سبز، زیتون، پسته، گردو، بادام، فندق و برخی درختان دیگر به باغداران این شهرستان کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی در مورد محل قبول درخواست و توزیع گفت: باغداران برای ثبت‌نام به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی انگوت، قره آغاج، برزند و موران مراجعه کنند.

شارعی از عموم باغداران منطقه خواست تا به‌منظور جلوگیری از آلودگی باغات میوه شهرستان به انواع بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و انگلی از خرید نهال‌های بدون شناسه خودداری کرده و از خرید این‌گونه نهال‌ها از فروشندگان دوره گرد بپرهیزند و به‌منظور کاشت اصولی نهال نیز با هماهنگی کارشناسان باغبانی این مدیریت اقدام به کاشت آنها کنند.

وی بیان کرد: آن دسته از باغدارانی که علاقمند به اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در باغات خود هستند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات یارانه‌دار با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز تابعه اقدام به تشکیل پرونده کنند که این تسهیلات با حداقل بهره بانکی و مساعدت‌های لازم در کمترین زمان ممکن در اختیار باغداران منطقه قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار