امام جمعه نور

مدیران شهرستان نور در نماز جمعه حضور ندارند

امام جمعه نور، با ابراز گلایه شدید از حضور نیافتن مسئولان این شهرستان در نمازجمعه گفت: گفت: مدیران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در نماز جمعه و بیشتر مراسم و مناسبت‌ها حاضر نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۹۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدمهدی  امیری‌ارجمند در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌ها همواره در زیر ذره‌بین مردم هستند و رصد می‌شوند، یکی از موارد رصد مردم حضور مسئولان در نماز جمعه و مراسم است.

وی افزود: مردم بارها به بنده تذکر دادند که مسئولان در نماز جمعه، راهپیمایی‌ها، مناسبت‌ها، مراسم جشن و عزاداری و... دیده نمی‌شوند و بر حسب وظیفه ما هم چند مرتبه تذکر دادیم و از مسئولان می‌خواهیم در نماز جمعه و مراسم سطح شهرستان حضور داشته باشند و از فرماندار هم برای تاکید اداری تقاضای دستور شایسته را دارم.

امام جمعه نور به احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید برای احیای این فریضه فراموش شده پیش‌گام شوند و ابتدا از کارکنان خود و مراجعان شروع کنند و سپس برای فراگیری آن نیز تلاش و اهتمام ویژه داشته باشند.

این مسئول از برگزاری جلسات متعدد شورای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: برای فراگیر شدن این فریضه در جامعه و بیان شرایط امر به معروف و نهی از منکر بسیج همگانی در اجرای آن فراخوان عمومی داده شد که حضور همه مدیران دستگاه‌ها در این جلسه توجیهی الزامی است.

امیری ارجمند، گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی درست و یا انتقال محل سکونت خود به محل خدمتی ضمن حضور دائمی در منطقه و ارائه خدمت مطلوب، در مراسم، مناسبت‌ها و نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشند.

امام جمعه ایزد شهر نیز در این جلسه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: هر کسی قادر نیست شنیده‌ها را ببیند، شهدا شنیده‌ها را دیدند و به راحتی در راه معبود جان دادند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی افزود: برای دیدن شنیده‌ها تزکیه نفس لازم است و اگر تزکیه باشد انسان به حقیقت‌ها شناخت پیدا می‌کند و آن کس که حقیقت را شناخت می‌تواند به معبود نزدیک شود.

وی با بیان اینکه آنان که خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند، حقیقت وجودی آن حضرت را درک نکردند، حضرت زهرای اطهر مانند قرآن چهار ویژگی داشت، قرآن یک ظاهر عمومی دارد، اشارات، تاویلات و حقیقت قرآن برای همه قابل درک نیست، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) نیز دارای ظاهر، شانیات، تاویلات و حقیقت است که بسیاری از مردم از درک آن عاجز هستند.

وی گفت: امام صادق(ع) فرمودند:«هر کس عظمت و حقیقت حضرت زهرا(س) را درک کند، حقیقت شب قدر را درک کرده است»، بنابراین آنان‌که به خانه آن حضرت حمله کردند تزکیه نفس نداشتند و حقیقت زهرای مرضیه (س) را درک نکرده بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار