هوای عید اردبیل آفتابی است

هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: هوا در اولین روز سال نو و عید باستانی نوروز آفتابی است و اردبیلی‌ها سال جدید را با هوای پایداری بیشتر آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۲۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 19 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی فردا اولین روز سال جدید است که اردبیلی‌ها فردا هوای پایداری را همراه با افزایش نسبی دما مشاهده می‌کنند که البته در برخی از ساعات همراه با وزش باد است.

اما بارش‌های نوبرانه بهار نیز از یک‌شنبه شب به تدریج در مناطق مرکزی و گرمی مشاهده می‌شود و این سامانه بارشی تا اواخر هفته ادامه دارد.

در حالی این وضعیت جوی در استان اردبیل حاکم شده که طی روزهای گذشته بارش‌ برف به بخش زیادی از باغات استان صدمه زد به طوری که سرمای هوا و بارش برف خساراتی را وارد آورد.

اما با حاکم شدن هوای بهاری طی دو روز گذشته وضعیت متفاوت‌تری در استان اردبیل حاکم شده و پیش‌بینی می‌شود بارش‌های بهاری دیگر چندان سوز و سرمایی را نداشته باشد و اغلب بارش‌ها نیز به شکل باران پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل سامانه بارشی که از فردا شب وارد استان اردبیل می‌شود به کاهش دما نیز تا هشت درجه منجر شده که در مناطق کوهستانی این کاهش دما محسوس‌تر است.

اما در سالی که روز پایانی آن را سپری می‌کنیم در مجموع به نسبت سال گذشته بارش‌ها کاهش اما به نسبت بلند مدت با افزایش بارندگی‌ها به ویژه در برخی از شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان روبه‌رو بودیم که این بارش‌ها وضعیت متفاوت‌تری را در استان به ویژه برای سال زراعی جاری که تا مهرماه ادامه دارد، رقم زده و ذخایر خوبی برای بهار و تابستان سال جدید اندوخته شده است.

اما مسئولان استان اردبیل از مسافران و گردشگرانی که قصد مسافرت به استان اردبیل را دارند، خواستند تا نسبت به همراه داشتن لباس گرم، تجهیزات و امکانات زمستانی برای گذر از جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور این استان تدارک لازم را ببینند تا در صورت بارش‌ها و تغییر الگوی جوی بتوانند از سرما و تندی هوا در امان بمانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین صباغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
عالی
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار