شهدای البرز را بهتر بشناسیم

از روستای خوارس تا جبهه‌های غرب

شهید کشاوری، در همین دوران به علت فعالیتی که بر علیه شاه داشت از سوی ساواک تحت تعقیب واقع شد و حدود یک سال و نیم متواری بود.
کد خبر: ۲۰۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 02 April 2016
شهید حسن کشاوری در سال ۱۳۳۱در روستای خوارس از توابع شهرستان کرج و در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود.
پس از پایان دوره طفولیت وارد کانون علم و دانش شد و تا کلاس چهارم ابتدایی را در برغان ( از توابع شهرستان کرج) تحصیل نمود ولی به علت فقر و مشکلات زندگی به ناچار ترک تحصیل نمود و به کمک پدرش در فعالیت های دامداری و کشاورزی مشغول گردید.
او در سن ۲۳ سالگی ازدواج کرد و ثمره این وصلت یک دختر می باشد. شهید در سال ۱۳۵۰ با خانواده خویش از روستایش مهاجرت کرده و به کرج آمدند و در کارخانه کفش بلا مشغول به کار شدو سپس در نقشه برداری ساختمان کار کرد.
در همین دوران بود که به علت فعالیتی که وی بر علیه شاه داشت از سوی ساواک تحت تعقیب واقع شد و حدود یک سال و نیم متواری بود و او پس از اینکه از تعقیب ساواک رهایی یافت در اداره آموزش و پرورش مشغول به خدمت شد.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تشکیل کمیته های انقلاب اسلامی در این نهاد جوشیده از متن ملت نیز به تلاش و کوشش پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی بعد از گذراندن ۳ ماه تعلیمات نظامی از سوی فداییان اسلام عازم جبهه نبرد حق علیه باطل گردید و به نبرد مقدس علیه کافران پرداخت و سرانجام در تاریخ ۵۸/۸/۱۹ در سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به لقاا…. پیوست.
لازم به ذکر است مدرسه ای دخترانه با نام این شهید” مدرسه شهید کشاوری” در آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج واقع در کرج – جهانشهر – بلوار مولانا – جنب دبیرستان قلم چی مزین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار