توسعه صنعتی استان اردبیل شتاب گرفته است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استا ن اردبیل سال 94 را یکی از سال های پر کار در حوزه صنعت و معدن ذکر کرد و گفت: با اقدام های اساسی انجام گرفته در این سال توسعه صنعتی استان شتاب گرفته است.
کد خبر: ۲۰۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 03 April 2016
حامد عاملی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه خاص مدیریت عالی استان بسیاری از مشکلات در حوزه صنعت و سرمایه گذاری استان رفع شده و کارهای اساسی در این حوزه انجام گرفته و یا در حال انجام است.
وی بیان کرد: ثبات وضعیت بازار بویژه تثبیت نرخ ارز باعث شد که در سال گذشته مجموع تولید در واحدهای صنعتی استان اردبیل افزایش یابد .
وی تشریح کرد: در این سال ، استان همچنین در زمینه افزایش بهره وری واحدهای تولیدی نیز شاهد موفقیت های بزرگی بوده و بسیاری اقدام های مهم دیگر انجام گرفت که امسال شاهد ببار نشستن آن خواهیم بود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در سال 94 با هدایت و پیگیری استاندار محترم صورت گرفت رفع مشکلات واحدهای راکد و فعال شدن تعداد قابل توجهی از آنها بود.
به گفته وی ، با پیگیری های جدی ، مشکلات مربوط به سرمایه در گردش ، تسهیلات و دیگر مسایل واحدهای صنعتی استان رفع شده و هم اکنون آنها پس از سال ها توقف فعالیت ، به چرخه تولید بازگشته اند.
عاملی با اشاره به افزایش صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی در استان اردبیل در سال 94 گفت : برخی واحدهای صنعتی مهم حتی تا 60 درصد و برخی نیز بین 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تعدای از واحدهای تولیدی در استان امسال به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در ماههای آتی کلنگ زنی خواهد شد.
عاملی با بیان اینکه هنوز آمار مربوط به فعالیت های سال 94 حوزه صنعت در استان و کشور استخراج نشده است ، گفت : بسیار زود است که در این زمینه اقدام به مقایسه عملکرد ها در بین استانهای کشورشود.
وی به درج آمارهایی در باره وضعیت حوزه صنعت استان از زبان وی در برخی رسانه ها و فضای مجازی گفت: چنین اطلاعاتی از زبان وی کذب است و آمارهای ارایه شده نیز نادرست می باشد.
او تاکید کرد که این اآمارو اطلاعات به هیچ وجه قابل استناد نبوده و بهتر است که رسانه ها در ارایه آمار بویژه مقایسه کردن وضعیت این حوزه دقت بیشتری داشته باشند.
عاملی گفت : در روزهای آتی با استخراج و تحلیل وضعیت حوزه صنعت در استان ، آمار واقعی و درست از عملکرد استان در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار