زنان را وارد اقتصاد مقاومتی کنید

استاندار همدان گفت: در راستای سهیم شدن زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی، کمیته‌ای در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۲۰۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 04 April 2016

استاندار همدان گفت: در راستای سهیم شدن زنان در اجرای اقتصاد مقاومتی، کمیته‌ای در استان تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، "محمدناصر نیک‌بخت"  در همایش مادرم، مروارید خلقت، افزود: با تشکیل این کمیته و تشکل‌های کوچک و برزگ، می‌توان از توانایی مشارکت زنان در اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: حضور زنان در این زمینه‌ها نشان داده که این قشر در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی نیز فعال هستند و این حضور می‌تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری دولت تدبیر و امید است، تاثیر به سزایی داشته باشد.

نیک‌بخت با بیان اینکه استان همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی، استانی پیشرو است، یادآور شد: استان همدان از دو سال گذشته اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد و در حال حاضر نیز نیاز به همراهی و همکاری بانوان دارد.

استاندار همدان افزود: بانوان با فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌توانند تمامی شایستگی‌های خود را نشان دهند تا ما نیز بتوانیم اشتغال خانگی را با کمک آن‌ها توسعه دهیم.

وی در بخش دیگری، با بیان اینکه فاطمه زهرا (س)، بهترین الگو برای فعالیت زنان در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها است، اظهار کرد: امیدوارم همه زنان و دختران شایسته این کشور، فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.

نیک‌بخت یادآور شد: نقش زنان در کشور به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل است، همانگونه که امام خمینی (ره) فرموده که اگر سهم زنان در این پیروزی بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی با بیان اینکه دین اسلام در زمان جاهلیت ظهور کرد، گفت: دین اسلام برای جایگاه و مقام زنان اهیمت ویژه‌ای، قائل بوده و در همه مواقع زنان را با مردان برابر دیده است.

وی اضافه کرد: در جای جای قرآن کریم، در زمینه‌های مختلف از احترام به مقام زن به خوبی صحبت شده، که همه افراد نیز باید به این مسائل توجه داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان به ویژه شهدا، عنوان کرد: در هر نقطه تاریکی در کشور، زنانی در جامعه با تربیت فرزندانی غیور باعث روشنایی مسیر شدند.

نیک‌بخت افزود: مادران شهدا، پرورش‌دهندگان انسان‌های پاک هستند که از جان خود در راه اسلام و وطن گذشتند و ما به وجود اینگونه افراد، افتخار کرده و ارزش ویژه‌ای برای آن ها قائل هستیم.

وی در پایان به نقش زنان در آفرینش حماسه‌های بزرگ اشاره و اظهار کرد: زنان کشور،بزرگی‌های زیادی را از خود در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان دادند به گونه‌ای که مشارکت زنان در انتخابات استان و کشور به صورت دقیق برابر با مردان بود و حتی در شهرستان نهاوند نیز این مشارکت بیشتر از مردان بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: نباید در حوزه زنان، آسیبی وجود داشته باشد.

دکتر "طاهره دوروزی" اظهار کرد: با بیان اینکه بانوان مدیران اصلی خانواده‌ها هستند، اظهار کرد: همه زنان باید تلاش کنند تا مهمترین رسالت خود را که تربیت فرزندان بوده، به خوبی انجام دهند.

وی در ادامه امام خمینی (ره) را احیاگر هویت زن مسلمان و ایرانی دانست و افزود: با نامگذاری این روز از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مقام زن به حد اعلای خود رسید و امیدواریم بتوانیم ما نیز در همه عرصه‌ها بتوانیم خود را به خوبی نشان دهیم.

دوروزی با اشاره به اقدامات امور بانوان استانداری همدان در سال گذشته، اظهار کرد: دفتر امور بانوان در سال گذشته اقدامات مفیدی را انجام داد و در کارگروه‌ها مسائل و مشکلان به خوبی مطرح شد.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های این حوزه می‌توان به تشکیل و تحکیم امور خانواده، اشتغال و توانمندسازی بانوان، پیگیری مباحث کودکان و نوجوانان، دفاع مقدس، اوقات فراغت و ورزش و سلامت بانوان اشاره کرد.

دوروزی در بخش دیگری به مساله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با عملی شدن اقتصاد مقاومتی، مساله اشتغال نیز عملی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: همچنین اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌هایی از جمله کاهش ازدواج، افزایش طلاق و اعتیاد موثر است.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم فاطمه مولوی، آموزگار پایه چهارم از شهرستان نهاوند که سال گذشته موفق به نجات یک دانش‌آموز از سراب گاماسیاب شده بود نیز این رویداد را بازگو و از او تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار