تنبیه دانش آموزی خط قرمز مدارس البرز است

کد خبر: ۲۱۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016


معاون آموزش ابتدائی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: تنبیه بدنی دانش آموزی خط قرمز مدارس این استان را تشکیل می دهد که این حرکت غیر فرهنگی - تربیتی قابل بخشش نیست.

جعفر مقیمی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: رویکرد آموزش و پرورش آموزشی - تربیتی است که در آن تنبیه بدنی و حتی جریمه ای جایگاهی ندارد.

وی اظهار کرد: کلاس درس محل یادگیری مطالب علمی ، تربیتی و مهارت های زندگی است که درآن دانش آموزان نکات جدید را یادبگیرند تا به فردی متخصص ، کارآمد، متعهد و با مهارت در آینده تبدیل شود.

وی با اشاره به توصیه های پیامبراکرم(ص) وائمه(ع) در زمینه رفتار با کودکان خاطرنشان شد: تا کنون گزارشی مبنی بر تنبیه بدنی دانش آموز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی به این معاونت گزارش نشده است اما به دلیل خط قرمز بودن این حرکت غیر فرهنگی - تربیتی همواره در نشست های مختلف با معلمان ، مدیران ، مربیان و اولیاء دانش آموزان برعدم استفاده ازاین روش در مدرسه و خانه تاکید می کنیم.

مقیمی از دین اسلام به عنوان دین مهربانی یاد کرد و افزود: روش تنبیه بدنی در دانش آموزان یک روش منسوخ شده است که هیچ کارایی جز ترک تحصیل ، سرخوردگی، افت تحصیلی بیشتر، کاهش اعتماد به نفس ، ایجاد اضطراب و تنش در فضای کلاس و خانه چیز دیگری به همراه ندارد.

معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کلاس های درس امام جعفر صادق (ع) با حضور شاگردان زیادی برگزار شد که روش کار آن مهربانی بوده و این مهم همواره در کلاس های ضمن خدمت و یا کارگاه های آموزشی به معلمان ، مربیان و مدیران مراکز آموزشی یادآوری شده و می شود.

مقیمی ضمن تاکید بر اینکه هرسال در نشست های مختلف عواقب غیر قابل بخشش و جبران تنبیه بدنی برای مجموعه کارکنان مدارس البرز به ویژه پایه ابتدایی گوش زد می شود اظهار کرد: دانش آموز برای آموزش و تربیت نیاز به محیطی آرام در خانه و مدرسه دارد که همه ما به ویژه کارکنان مدارس و اولیاء باید کوشش کنیم تا این شرایط برای دانش آموزان به خصوص در پایه ابتدایی که دارای روحیه ای لطیف و حساس هستند بیش از گذشته فراهم آید.

وی تاکیدکرد: به دلیل خط قرمز بودن تنبیه بدنی در سیستم آموزش و پرورش در صورت مشاهده، گزارش مردمی و شکایت اولیاء دانش آموز بلافاصله این مهم پیگیری و برای خاطیان تشکیل پرونده داده می شود.

البرز 420 هزار نفر دانش آموز دارد که 250 هزار نفر آن در پایه ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار