بیست و چهارمین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک در یزد

کد خبر: ۲۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 20 April 2016
به گزارش تابناک یزد،بیست و چهارمین همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه یزد برگزار مي‌شود.
 دکتر "سیدمحمد بزرگ" دبیر این همایش با اشاره به این که بیست‌ و چهارمین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک برای اولین بار در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، درخصوص آخرین اطلاعات این همایش توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: اين همايش سه روزه با حضور جمعی از استادان برجسته حوزه مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

دبیر این همایش گفت: این همایش بین‌المللی از سال 13۷۱ در دانشگاه‌های مختلف کشور با حضور جمعی از استادان برجسته داخلی و خارجی و دانشجویان برگزار شده است.

دكتر بزرگ، هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی مکانیک برای آشنایی استادان، صنعتگران و دانشجویان کل کشور و معرفی و شناساندن دانشگاه یزد به‌ویژه حوزه مهندسی مکانیک این دانشگاه به جامعه علمی کشور عنوان کرد.

وی افزود: در بیست ‌و چهارمین همایش، شش استاد برجسته حوزه مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و آلمان، جمعی از استادان ایرانی خارج از کشور، تعدادی از استادان داخل کشور و جمعی از دانشجویان این حوزه حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در این همایش حدود ۷۵۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد که از این تعداد ۲۰ مقاله از دانشگاه‌های خارج از کشور است.

دبیر این همایش، محورهای اصلی همایش را در زمینه حوزه‌های مختلف مهندسی مکانیک از جمله سیستم‌های نیروگاهی، تاسیسات مکانیکی، رباتیک و کنترل، ساخت و طراحی قطعات تجهیزات مکانیکی و غيره ذکر کرد.

وی با اشاره به این که در این همایش هم مقالات پژوهشی و هم مقالات کاربردی ارائه می‌شود، افزود: در طول برگزاری همایش نشست‌های کاربردی با حضور صنعتگران برگزار می‌شود که به موضوعات صنعتی می‌پردازد.

دکتر بزرگ در خصوص برنامه‌های جانبی این همایش، گفت: در کنار همایش تعدادی کارگاه آموزشی تخصصی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.

وی همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید از بناهای تاریخی یزد و مراسم اهدای جوایز به مهندسان برجسته کشور و پایان‌نامه‌های برتر را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

اين مسئول در پایان از صنعتگران و مهندسان استان خواست تا در این همایش که برای اولین بار در استان در حوزه مهندسی مکانیک برگزار خواهد شد، حضور یابند تا بتوانند بهره لازم را برده و با استادان کشور تعامل برقرار کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار