با حضور معتکفین؛

بزرگداشت شهدای مدافع حرم در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور معتکفین در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 22 April 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد مرکزی اعتکاف قم، حجت الاسلام سید حسین مومنی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که با حضور معتکفین در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی به بیان راه‌های بهره‌مندی از اعتکاف احیای قدرت تعقل در انسان پرداخت.

وی با بیان اینکه با بهره‌مندی از فرصت ویژه اعتکاف، انسان می‌تواند سعادت خود و نسلش را تضمین کند، گفت: اعتکاف فرصت ویژه‌ای است و باید برای زمان حضور در این مراسم زمان بندی داشت، اگر برنامه ریزی کنید می‌توانید در این ۳ روز یک بار قرآن را ختم کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فضیلت ماه رجب ادامه داد: اگر کسی در ماه رجب آمادگی کافی پیدا نکرده باشد نمی‌تواند از ماه‌های شعبان و رمضان بهره‌مند شود.

وی بر استفاده از این فرصت معنوی برای احیای عقول تعطیل شده تأکید کرد و گفت: باید انسان در این فرصت بیاندیشد و به اعمال خود فکر کند تا عقل او احیا شود. باید وضعیت خود را در زمینه‌های انجام واجبات، ترک محرمات و خلوص نیت بررسی کنیم و اگر سربلند بودیم خدا را شکر و در غیر این صورت استغفار کنیم.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به نشانه‌های احیای عقل در روایات، اظهار داشت: در روایات ما چهار نشانه برای احیای عقل ذکر شده که عبارتند از بی‌اعتنایی به دنیا، توجه به سوی آخرت، توشه برداشتن برای شب اول قبر و آمادگی برای قیامت.

وی در پایان گفت: شهدای مدافع حرم دارای عقول احیا شده بودند زیرا به دنیا و خانواده خود با وجود هم سختی‌ها دل نبسته بودند و خود را برای آخرت آماده کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار