استاندار اردبیل عنوان کرد:

تقویت فرهنگ پیش نیاز توسعه اردبیل

استاندار اردبیل گفت: پیش نیاز توسعه پایدار و همه جانبه استان اردبیل توسعه مقوله فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 12 April 2015

به گزارش فارس، مجید خدابخش شامگاه شنبه در دیدار هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: پاک‌ترین و متعهدترین هنرمندان در استان اردبیل همواره در عرصه فرهنگ و هنر پیشتاز بوده و سعی کردند اوج وفاداریشان را به انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب آن نشان دهند.

وی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مسئولان و مدیران دولت تدبیر و امید را حوزه فرهنگی و جهت‌گیری‌های دقیق در این زمینه عنوان کرد و گفت: ما بر این باوریم که پیش نیاز توسعه پایدار استان اردبیل توجه و بهادادن به حوزه فرهنگ و هنر است.

خدابخش افزود: باید به واسطه هنرمندان و نقش اساسی که صدا و سیما ایفا می‌کند ما در معرفی رشته‌های هنری و فعالان این عرصه تلاش و جدیت داشته باشیم و سعی کنیم تا ابزار و شیوه‌های مختلف تاثیرگذاری این حوزه را بیش از گذشته نشان دهیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل شاخص‌های توسعه فرهنگی و هنری در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به دلیل کثرت حوزه کاری و فعالیت‌ها ضروری است توجه و بها دادن به بخش هنری مورد غفلت و فراموشی قرار نگیرد.

خدابخش در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی را گرامی داشت و گفت: این شهید والامقام مشعل‌دار توجه به هنر فاخر انقلاب اسلامی و مفاهیم دینی است.

وی وجهه امتیاز و شاخصه هنر انقلاب اسلامی را توجه به معنویت روح اخلاص و تاثیرگذاری آن توصیف کرد و گفت: ما با بهره‌گیری از ظرفیت هنر فاخر و اصیل همچون فیلم، نقاشی، خطاطی، موسیقی، نمایش، سینما و ... می‌توانیم به راحتی مفاهیم ارزشی جامعه را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: استان اردبیل می‌تواند فصلی از جریان کار را به مانند حوزه عزاداری و مداحی بر عهده گرفته و به عنوان پایتخت فرهنگ معنوی و ارزشی در سطح ملی و جهان درخشش داشته باشد.

 
خدابخش در پایان سخنان خود وجود هنرمندان ملی و بین‌المللی را از این خطه و افتخارآفرینی‌های بیشمار در حوزه‌های مختلف را یادآور شد و گفت: باید قدر این ظرفیت عظیم را بدانیم و در سالی که مزین به سال دولت و ملت با همدلی و همزبانی است از این برجستگی در اعتلای بیشتر و روز افزون جامعه استفاده کنیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار