کاهش محسوس دما به اردبیل چهره زمستانی بخشید

با ورود سامانه سرد بارشی ساکنان شهرهای استان اردبیل با وجود گرمای چند روز گذشته با افت دما به شکل محسوسی روبه‌رو شده و بارش‌ها در برخی از مناطق آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 22 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بر اساس اعلام پیش از ظهر هواشناسی استان اردبیل این کاهش دما که به شکل محسوس بین 12 تا 17 درجه هوا را تعدیل می‌کند بارش باران همراه با رعد و برق و بارش برف را در ارتفاعات به دنبال دارد که این وضعیت جوی متفاوت در شهرهای مرکزی و جنوبی این استان حاکم شده است.

هر چند در شهرهای مختلف استان اردبیل دمای هوا به منهای صفر درجه نمی‌رسد اما سرمای هوا هم‌وطنان ساکن در این استان را مجبور کرد تا بار دیگر در دومین ماه از بهار شعله بخاری‌های خود را بیشتر کنند تا با پوشیدن لباس گرم از سرمای بهاری در امان بمانند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل این سامانه بارشی طی امروز، فردا و پس فردا در استان حاکم خواهد بود و از اواخر روز یکشنبه این سامانه از استان اردبیل رخت برمی‌بندد تا از روز دوشنبه وضعیت جوی متفاوتی در استان اردبیل رخ بدهد.

در یک ماه گذشته از فصل بهار بارندگی‌های خوب همراه با بارش برف در نیمه‌های فروردین ساکنان مناطق مختلف استان اردبیل را غافل‌گیر کرده و به نظر می‌رسد حاکم شدن هوای سرد و بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان بار دیگر شرایطی متفاوت به این استان بدهد که البته برخی از باغداران نیز نگران وضعیت پیش آمده هستند، چراکه در 40 روز گذشته سرمازدگی و بارش برف بخش عظیمی از باغات استان اردبیل را از بین برده و خسارات هنگفتی بر کشاورزان اعم از زارعان و باغداران گذاشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار