نیاز جدی یزد به آمبولانس هوایی

یکی از مشکلات اساسی یزد بحث آمبولانس هوایی است که با توجه به مرکزیت استان، راه‌های زیاد یزد و همچنین گستردگی زیاد این استان امکان تجهیز استان به آمبولانس هوایی فراهم شود.
کد خبر: ۲۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 24 April 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد معتقد است: یکی از مشکلات اساسی یزد بحث آمبولانس هوایی است که درخواست داریم با توجه به مرکزیت استان، راه‌های زیاد یزد و همچنین گستردگی زیاد این استان امکان تجهیز استان به آمبولانس هوایی فراهم شود.

این مطالبه در حالی عنوان می شود که یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، راه اندازی آمبولانس هوایی بود و در این راه، معاونت درمان وزارت بهداشت قرار دادی را با نیروهای نظامی جهت تامین و تجهیز تعدادی هلی کوپتر منعقد کرده است که بر اساس آن با ایجاد تغییرات جزئی در این هلی کوپترها، به آمبولانس هوایی تبدیل شدند.

طی سالهای اخیر این استان با توجه به مرکزیت خود خیل از عظیمی از بیمارانی که می توانستند از خدمات آمبولانس هوایی بهره ببرند از دست داده است.

در همین حال  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در استان یزد با اشاره به اینکه پرونده درمانی الکترونیکی مردم در کشور تشکیل می‌شود، گفته است: آمبولانس هوایی به‌صورت اجاره‌ای برای یزد فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار