ویژه‌ برنامه‌های روز روابط‌عمومی و هفته ارتباطات در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه های اجرایی استان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در این جلسه حسام شیرازه محبت مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی با تأکید بر تکریم و حفظ جایگاه روابط‌عمومی در دستگاه های اجرایی گفت: نامه‌ای در جهت تدارک ویژه برنامه‌های این ایام به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارسال خواهد شد.

شیرازه در ادامه با اشاره به تدوین سند راهبردی روابط عمومی‌های آذربایجان غربی گفت: تدوین این سند مراحل پایانی خود را می‌گذارند و تلاش می‌کنیم تا رونمایی از آن هم زمان با جشن روز روابط‌عمومی انجام شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استاندار در ادامه ضمن بیان این‌که این سند دومین سند راهبردی روابط‌عمومی در بین استان‌های کشور است، گفت: استان یزد پیشگام این امر بوده و ما نیز برآنیم تا با تدوین این سند در استان چشم‌انداز مطلوبی پیش روی روابط‌عمومی‌ها ترسیم کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ، با تأکید بر این‌که برخی از اندیشمندان معاصر، روابط عمومی را مهندسی روابط انسانی تعریف می‌کنند گفت: قدرت مشاوره و تصمیم‌سازی یک روابط‌عمومی خوب در کنار تمام فعالیت‌ها نباید مورد غفلت مدیران قرار گیرد و مدیران می‌توانند از این وجه به مطلوب‌ترین و کارسازترین شکل ممکن بهره بگیرند.

جواد زاهدی با تأکید بر این‌که علم مدیریت صحیح و هنر ارتباط ایجاب می‌کند که به هنرمندانه‌ترین صورت از این مشاوره به عنوان سرمایه جامعه روابط عمومی استفاده شود، افزود: می‌توان گفت روابط عمومی باورانیدن ناباورانه‌ترین باورها به باورانه ترین شکل در باور مردم است.

زاهدی با اشاره به مطالعات جدید علم روابط عمومی به سه وجه غالب تحرک در روابط‌عمومی شامل: درون سازمان، خارج سازمان و وجه مهم و پراهمیت رسانه اشاره کرد و افزود: فلسفه وجودی روابط عمومی، توسعه مقبولیت و اثرگذاری در جامعه است.

این مدرس علم ارتباطات در ادامه سخنان خود به چهار توانایی ضروری در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: توانایی پژوهش به عنوان محور فعالیت روابط عمومی‌های امروز جهان است که بی توجهی به آن سازمان را از چرخه آینده نگری و آینده پژوهی خارج می‌کند.

زاهدی مهارت نوشتن تاثیرگزارانه و کنترل فضای ارتباطی در دنیای امروز و تبدیل شدن افراد به خبرنگاران آنلاین، برنامه‌ریزی و توانایی حل مشکل را چهار عامل مهم در حرکت یک روابط‌عمومی مؤثر به سمت اهداف است.

وی با اشاره به این‌که سازمان و افکار عمومی دو سرمایه روابط‌عمومی است گفت: بببا مممراجعه به تاریخ روابط عمومی سه مرحله روابط‌عمومی مدیرمدا، سازمان مدار و مخاطب ‌مدار قابل بررسی است و امروزه با توجه به جایگاه روابط‌عمومی می‌توان با یک تعریف جامع روابط عمومی را فرایند رسیدن به تاثیر در سازمان دانست.

مدیرکل کانون استان در بخش پایانی سخنان خود از روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف خواست کانون تا از طریق قدرت بی‌نظیر روابط‌عمومی کانون را برای توسعه فرهنگی جامعه از طریق کودکان و نوجوانان یاری کنند.

 

در ادامه پیشنهادات حاضرین در خصوص ویژه‌برنامه‌های روز روابط عمومی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

صدور بیانیه توسط شورای هماهنگی روابط عمومی استان، چاپ بنر و پوستر و فضاسازی محیطی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، رونمایی از سایت شورای هماهنگی، رونمایی از تمبر روز روابط عمومی، جشن ویژه‌ روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان به همراه خانواده، ثبت‌‌نام رایگان فرزندان مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای نمایش عروسکی ویژه فرزندان کارکنان روابط عمومی‌ها به همراه والدین از مصوبات این جلسه بود.

بیست وهفتمین روز از اردیبهشت روز روابط عمومی نام گرفته است.