سند آمایش یزد مبنای عمل مسئولان قرار گیرد

نماینده منتخب مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس دهم شورای اسلامی باحضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، با رئیس و مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۲۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 14 May 2016

به گزارش تابناک یزد،نماينده منتخب مردم در اين ديدار با تاكيد بر ضرورت تهيه و تدوين به موقع سند آمايش استان، آن را مانيفستي براي مديران ارشد استان توصيف كرد و گفت: در صورت تثبيت سند آمايش، استان تنها بر مدار برنامه پيش خواهد رفت.

سيد ابوالفضل موسوي بيوكي تاكيد كرد در صورتي كه سازمان مديريت بتواند اطلاعات جامع و به روز از استان در اختيار نمايندگان مردم قرار دهد و نمايندگان استان را تغذيه فكري كند، پيشبرد اهداف توسعه استان در مجلس تسريع خواهد شد.

موسوي افزود: در صورت ديده شدن جايگاه استان ها در برنامه ششم توسعه كشور، لازم است تا در خصوص پيشنهاد احكام مورد نياز براي توسعه استان، كار كافي انجام گيرد.

وي همچنين در ادامه، بر شناسايي يزدي هاي مقيم خارج از استان و كشور تاكيد كرد و گفت: همزمان لازم است فرصت هاي سرمايه گذاري استان بمنظور پيشنهاد به يزدي هاي خارج از استان و كشور احصاء شود.

برنامه ريزي، مهمترين كار سازمان مديريت

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز در اين ديدار با تبريك انتخاب سيد ابوالفضل موسوي بعنوان نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس دهم، گفت: مهمترين كار سازمان، برنامه ريزي و نظارت بر حسن اجراي برنامه هاست.

حميدرضا نصيري زاده افزود: برنامه ريزي نيازمند اطلاع از وضع موجود است و لازم است درخصوص اطلاعات آماري موجود پايش، راستي آزمايي و به روز رساني صورت گيرد.

وي گفت: از اينرو و در نخستين گام، ساماندهي نظام آماري در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در دستور كار قرار گرفت.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي، در ادامه ساماندهي پژوهش هاي استان را اقدام ديگر اين سازمان در سال گذشته عنوان كرد و گفت: اين امر بمنظور جلوگيري از اقدامات جزيره اي در امر پژوهش صورت گرفته است.

حميدرضا نصيري زاده، تهيه و تدوين سند توسعه استان را در حال حاضر، مهمترين كار اين سازمان برشمرد و گفت: اين سند پس از تاييد دفاتر بخشي سازمان مديريت و برنامه كشور، بمنظور طي مراحل استاني در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ارائه خواهد شد.

اين مقام مسئول درباره تدوين سند آمايش استان هم ابراز اميدواري كرد تا اين سند تا پايان سال تدوين شود.

در اين نشست كه باحضور معاونان هماهنگي برنامه و بودجه و آمار و اطلاعات و مدير آموزش و پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان همراه بود، درخصوص اعتبارات استان نيز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نماينده منتخب مردم در جريان درآمد و هزينه استان قرار گرفت.

خبرانلاین

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار