آثار تاریخی استان در انتظار ثبت ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: شش اثر تاریخی استان در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی هستند.
کد خبر: ۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 14 April 2015

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، محمد فتحی با اعلام این مطلب، افزود: این آثار شامل آثار تاریخی غیرمنقول اعم از تپه و ابنیه تاریخی هستند که شامل دو بنا و چهار تپه در شهرستانهای شاهیندژ، مهاباد و میاندوآب هستند.

وی اظهار کرد: تپه های قیزقلعه، یلکلو، چیلک و اوچ تپه شهرستان میاندوآب از جمله این آثار می باشند.

فتحی اضافه کرد: پرونده ثبت دو بنای تاریخی در شهرهای شاهیندژ و مهاباد نیز برای طی مراحل قانونی ثبت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.

وی در باره فعالیتهای امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حوزه میراث فرهنگی و حفظ ابنیه تاریخی نیز گفت: مرمت خانه اربابی دیزج سیاوش ارومیه بزودی آغاز می شود و مرمت قسمت شبستان مسجد تاریخی ارومیه نیز تداوم دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب که مرمت مدرسه 22 بهمن ارومیه آغاز گردیده، افزود: فنس کشی تپه حسنلو در نقده نیز از دیگر مواردی است که در سال جدید در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار