مردم نگران مصرف گوشت قرمز نباشند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم نگران مصرف گوشت قرمز به دلیل شیوع بیماری تب برفکی نباشند و به راحتی گوشت‌هایی را که با مهر دامپزشکی عرضه می‌شود، خریداری کنند.
کد خبر: ۲۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 17 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جریان بررسی آخرین وضعیت مهار بیماری تب برفکی و به حداقل رسیدن کانون‌های این بیماری در اردبیل اظهار کرد: بیماری تب برفکی به شکل کامل تحت کنترل است و نباید هموطنانمان نگران شیوع مجدد این بیماری باشند.

وی در مورد مصرف گوشت قرمز و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که از سوی هموطنانمان مطرح می‌شود، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از محل‌های معتبر که ممهور به تأییدیه دامپزشکی است، خریداری کنند و نگران بیماری تب برفکی نباشند چرا که این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و تهدیدی برای سلامتی انسان‌ها محسوب نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه با تلاش دامپزشکی اکثریت دام‌های استان واکسینه شده و کانون‌های تب برفکی نیز تحت کنترل است، گفت: ما انتظار داریم خود دامداران نیز در صورت ذبح دام حتماً از مشورت با دامپزشکی و استفاده از نظرات کارشناسان بهره بگیرند و نگرانی از بابت تب برفکی نداشته باشند.

صالحی با یادآوری اینکه در طی روزهای آینده به صورت کامل و صددرصد واکسیناسیون بیماری تب برفکی به سرانجام رسیده و هیچ مشکلی در تأمین سلامت دام‌ها وجود ندارد، افزود: اگر دامداران مواردی را نیز مشاهده کنند، می‌توانند آن را با شماره تلفن 1512 دامپزشکی در میان گذاشته و موارد را پیگیر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار