چه کسی صدای حاشیه‌ نشین های شهرهمدان راخواهدشنید؟

حاشیه شهر همدان با وجود گسترش روز افزون شاهد اتفاقاتی است که مساله حاشیه نشینی را به حاشیه برده است و باعث نارضایتی ساکنان این مناطق شده است .
کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 15 April 2015

حاشیه شهر همدان با وجود گسترش روز افزون شاهد اتفاقاتی است که مساله حاشیه نشینی را به حاشیه برده است  و باعث نارضایتی ساکنان این مناطق شده است .

به گزارش تابناک همدان ؛حاشیه نشینی و مسائل مربوط به آن یکی از مهم ترین مسائل مدیریت شهری کشور ماست و طبق آمارها، در حال حاضر حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور را در خود جای داده است. البته حاشیه نشینی پدیده ای کم و بیش فراگیر در همه جهان است، ولی ما باید با آن منطقی برخورد کنیم .

بنابراین باید با راهکارهای مناسبی آنها را به عرصه تحرک اجتماعی کشاند و منزلت و پایگاه اجتماعی بخشید تا به جای  تبدیل شدن به مانع پیشرفت  نیرویی  مولد  باشند.

استان همدان نیز از این امر مستثنی نیست و به دلیل شرایطی مستعد پذیرش مهاجران روستاها و شهرهایی چون سنندج، کرمانشاه و ایلام است.

نبود امکانات رفاهی  مناسب، معماری متفاوت با بقیه نقاط شهر، نداشتن سند معتبر که عموما منازل در این مناطق قولنامه ای است ، وجود خرده  فرهنگ های متفاوت، بالا بودن نرخ آسیب های اجتماعی و  اقتصاد غیر رسمی از جمله مشکلات این مناطق است که باعث بروز مسائل مختلفی در مناطق حاشیه شهر همدان که 11 منطقه است شده است.

گرچه حاشیه نشینی همدان وضعیت مناسب تری نسبت به سایر مناطق حاشیه ای سایر استان ها  دارد، اما نباید ساماندهی آنها به فردا موکول شود شورا و شهرداری باید پرداختن به این مهم را در سرلوحه برنامه ها قرار دهند.

شهرداران شهرهای کوچک نباید با چشم پوشی از وقوع آرام شکل گیری حاشیه ها منتظر تبدیل شدن آنها به مسأله شهری باشند و باید از هم اکنون آن را مدیریت کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار