انتقادشدیداللحن عضواتاق بازرگانی ایران نسبت به فقدان راهکارومکانیزم دربنادر

عضواتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه فعالسازی بنادر و رونق صادرات نیاز مند راهکار و مکانیزماجرایی می باشد،گفت؛ باقوانین مخل صادراتی، بخش خصوصی و سهم صادرات از دریای خزر همچنان مغفول می ماند.
کد خبر: ۲۳۳۹۵۴

انتقادشدیداللحن عضواتاق بازرگانی ایران نسبت به فقدان راهکارومکانیزم دربنادرمهندس عبدالله مهاجر "عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سهم ایران از ظرفیت بالای صادرات در حوزه دریای خزر پایین و یک پنجم است.

به گزارش خبرنگارما " عبدالله مهاجر "در اولین همایش توسعه صادرات از مسیر خزر به میزبانی بندر امیرآباد ، افزود: فعال سازی بنادر استان از دغدغه های مهمی است که با کاربردی کردن همایش ها می توان به آینده امیدوار بود.

این فعال اقتصادی گفت: استان مازندران، گیلان و گلستان ید واحده هستند و تلاش فراوان برای توسعه اقتصادی در این استانها انجام شد و دولت هم نگاه به محور صادرات را به طور جدی دنبال دارد اما از ظرفیت میلیونها تنی صادرات دریایی سهم ما تنها یک پنجم است.

عضواتاق بازرگانی ایران گفت: قانون های مخل صادرات اگر برداشته شود؛ شرکت ها و سرمایه گذاران به دنبال صادرات و خصوصی سازی هستند و ظرفیت سه میلیارد دلاری صادرات برای مازندران توسط استاندار پیش بینی شد و باید به این رقم برسیم.

وی گفت: در سال ۹۶ کمتر از ۵۰۰ هزار تن صادرات از بندر امیرآباد انجام شد و مسئولیت سنگینی برعهده داریم واگر بخواهیم از ریل و دریا و زمین استفاده کنیم لازمه اش حل مشکلات است.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: اگر قرار است صادرات انجام شود باید راهکار و مکانیزم درست ارائه شود چرا که صادرکننده به فکر سود و صادرات است و برای فعال کردن بخش خصوصی دهها پروتکل امضا کردیم و اجرایی نشد چون ابزار در دست بخش خصوصی نبود.
وی ادامه داد: گر بنادر فعال در حوزه صادرات می خواهید باید کمک های مشوق و یارانه ای داشته باشید زیرا اگر همه به تکلیف خود عمل کنند؛ مشکل حل شدنی است.
مهندس مهاجر افزود: تاکنون در مراحل مختلف و حمایت از صادرات و سرمایه گذاران مجلس کمک کار بوده و ظرفیت خوبی در منطقه داریم و با کمک هم و همت مسئولان استانی می توان امیدوار بود چشم انداز روشنی داشته باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار