استاندار: یک هزار شرکت در حال تعطیلی یا تعطیل شده گیلان احیا می شود

کد خبر: ۲۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 27 May 2016
تابناک گیلان - استاندار گیلان از شناسایی و احیاء یک هزار شرکت در حال تعطیلی یا تعطیل شده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز جمعه در جلسه شورای اداری آستانه اشرفیه که با حضور وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی، احیا و حمایت از این شرکت ها، طبق برنامه ها و فعالیت های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان در حال انجام است.

وی ضمن تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی چنین شرکت هایی در گیلان بیان داشت: احیاء چنین شرکت هایی که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد ، می تواند در زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان موثر باشد.

نجفی توجه به اقتصاد مقاومتی را در رفع مشکلات اقتصادی استان بسیار مهم دانست و با اشاره به تلاش های دولت در حوزه های مختلف افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید گام های بسیار موثر و خوبی در خصوص رفع مشکلات اشتغال در گیلان برداشته شده است.
نجفی با بیان اینکه طی سال 91 تا 94 رتبه این استان در بخش مشکل بیکاری از دوم کشوری به بیستم بهبود یافته، گفت: این امر نشان دهنده عزم دولت در جهت رفع مشکل اشتغال در گیلان است.
وی یادآور شد: همچنین هم اکنون طبق آمار مرکز آمار کشور، استان گیلان از نظر اشتغال در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.
وی با اشاره به طرح راه آهن رشت - قزوین اظهار داشت: راه اندازی و اجرای این راه آهن به عنوان یک راه ارتباطی بسیار مهم می تواند در جهت توسعه گیلان، کشور و منطقه نقش بسیار ارزشمندی داشته باشد.
نجفی همچنین در خصوص اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی گیلان نیز گفت: تاکنون اجرای این طرح در 57 هزار هکتار از اراضی استان به انجام رسیده است.
وی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، افزود: به این منظور طی یکسال گذشته این طرح در 9 هزار و 750 هکتار از اراضی استان انجام شده است.
استاندار گیلان با اشاره به توانمندی های شهرستان آستانه اشرفیه در بخش های مختلف کشاورزی و اقتصادی اظهار داشت: وجود محصولات مختلف کشاورزی همچون برنج، بادام زمینی، محصولات باغی مختلف و ... موجب شده تا این شهرستان به یکی از مناطق مهم کشاورزی گیلان تبدیل شود.
نجفی ضمن تاکید بر ارائه خدمات بهتر به مردم استان یادآور شد: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان نیز با جدیت در حال انجام است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار