346 کلاس درس استان با زیر 10 نفر دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حدود 62 درصد واحدهای آموزشی آذربایجان غربی در مناطق روستایی هستند.
کد خبر: ۲۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 17 April 2015

فریدون سید مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: تلاش‌گران و معلمان زحمت‌کش زیرپوشش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با همه توان و ظرفیت‌های خود در خدمت دانش‌آموزان این خطه بوده و برای تعلیم و تربیت آنها می‌کوشند.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق یافتن اهداف‌مان وضعیت این مجموعه را همواره مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: برای تحقق یافتن اهداف و اجرای برنامه‌های دردست اقدام به طور مستمر تلاش کرده، همچنین با برنامه منسجمی در این سمت و سو گام برمی‌داریم.

سیدمصطفوی گفت: سال گذشته رتبه برتر کشوری را در بخش ساماندهی نیروی انسانی، رتبه چهارم کشوری در جذب و پوشش تحصیلی به مدرسه و تعداد همکاران با تحصیلات عالی، رتبه سوم کشوری در احصاء اسناد مالکیت فضاهای آموزشی و رتبه سوم کشوری در جذب بی‌سوادان برای آموزش را کسب کرده‌ایم.

وی به پراکندگی روستایی در مناطق آموزشی استان اشاره و تصریح کرد: از تعداد کل واحدهای آموزشی آذربایجان غربی حدود 62 درصد در مناطق روستایی هستند، در حالی که تنها 29 درصد دانش‌آموزان استان در این واحدها تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با این تعبیر آموزش و پرورش با پراکندگی محیط خدمت روبه‌رو است، گفت: بنابراین معلمان به خاطر وضعیت پراکندگی جمعیت و تشکیل کلاس‌های زیر 10 نفر دانش‌آموز، چندین روستا پشت‌سر می‌گذارند، تا کلاس‌های درسی خود را برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 346 کلاس درس زیر 10 نفر دانش‌آموز در آذربایجان غربی تشکیل می‌شود، ادامه داد: 34 نفر معلم در مناطق صعب‌العبور و مرزی کلاس‌های درسی با کمتر از 10 نفر دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

سیدمصطفوی با اشاره به این که در آستانه فرا رسیدن روز معلم و سالگرد بزرگداشت مقام بلند شهید مطهری قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: این ایام فرصت مغتنمی برای تقدیر و تشکر از قشر تلاش‌گر آموزش و پرورش به ‌شمار می‌رود، که برنامه‌های متنوعی برای این روز تدارک دیده‌ایم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، اضافه کرد: مجموعه آموزش و پرورش درراستای نهادینه‌سازی منویات مقام معظم رهبری در بین مردم به ویژه نسل آینده تلاش مستمر و جدی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار