پلمپ اماکن محصولات آرایشی غیربهداشتی

کارشناس مواد آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو مرکز بهداشت استان ایلام ازپلمپ اماکن محصولات آرایشی بهداشتی بدون تاریخ مصرف درایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 05 June 2016
کارشناس مواد آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو مرکز بهداشت استان ایلام ازپلمپ اماکن محصولات آرایشی بهداشتی بدون تاریخ مصرف درایلام خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام
؛زینب رضایتی زاد با ذکر اینکه تاریخ مصرف یکی از مهمترین معیارها در استفاده لوازم آرایشی است توضیح داد: هر برند آرایشی 2 تاریخ مصرف دارد یکی که مدت زمان انقضای محصول را نشان می دهد و تاریخ مصرف دوم نشانه آن است که در صورت باز شدن در محصول آرایشی تا چه مدت می توان آن را مصرف کرد.

وی افزود: محصولات آرایشی دارای مواد حفاظت کننده هستند و تا زمان معینی از رشد میکروب پیشگیری می کنند و در صورتی که تاریخ مصرف این مواد بگذرد اثر مواد محافظ نیز از بین می رود و خطر رشد میکروب و قارچ ایجاد می شود و عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده خواهد داشت.

دکتر رضایتی زاد ادامه داد: گاهی شاهد فروش لوازم آرایشی بهداشتی در برخی از آرایشگاه ها هستیم که این خلاف قوانین اتحادیه ها است و در صورت مشاهده این اماکن پلمپ می شوند.

وی با اشاره به قاچاق بودن این مواد تاکید کرد: در برخی از آرایشگاه ها لوازم آرایشی از جمله کرم های ترکیبی و دست ساز، انواع شامپوها و روغن های تقلبی به مشتریان عرضه می شود که فاقد مجوز وتاییدیه از وزارت بهداشت هستند و مشتری بدون در نظر گرفتن تبعات آن این لوازم غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته را خریداری می کند.

رضایتی زاد گفت: در حال حاضر طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالاهای بدون مجوز و تاریخ مصرف گذشته در حال اجرا است و کلیه فروشگاه ها و آرایشگاه ها و سایر اماکن فروش این محصولات مورد بازرسی قرار می گیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف محل مورد نظر پلمپ و کلیه محصولات معدوم می شوند.

کارشناس مواد آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو تاکید کرد: هنگام خرید لوازم آرایشی بهداشتی حتما به تاریخ مصرف و برچسب بهداشتی آنها توجه شود، هرگونه تغییر رنگ و بو در مواد آرایشی را جدی بگیرید و در صورت اتمام تاریخ مصرف حتما آنها را دور ریخت و از افزودن مواد اضافی به آنها خودداری کرد.

برای محافظت از پوست صورت خود و جلوگیری از بروز بیماری های پوستی، باید لوازم آرایشی مرغوب، معتبر و دارای تاریخ انقضا خریداری شود از آنجایی که چشم ها بسیار حساس هستند، مراقبت و نگهداری موادی که با چشم سروکار دارد، بسیار سخت است در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری به مرور برای پوست و چشم های آن ها به وجود می آید./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار