آمار معادن کشور

رئیس سازمان نام مهندسی معدن ایران گفت: بیش از 5 هزار و 802 معدن در کشور فعال، 2 هزار و 836 معدن غیرفعال و 290 معدن در حال تجهیز است.
کد خبر: ۲۴۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: نادعلی اسماعیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در سال گذشته 370 میلیون تن مواد معدنی استخراج شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به 450 میلیون تن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی بیشتر بهره‌برداران معادن کشور را به خود اختصاص داده و این تعامل و همکاری با شدت ادامه دارد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران تصریح کرد: این سازمان در سال 1381 فعالیت خود را در رشته‌های معدن، زمین‌شناسی و متالوژی استخراج و نقشه‌برداری آغاز کرد و هم‌اکنون با 36 هزار عضو مشغول فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است.

اسماعیلی بیان داشت: از تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی معدن کشور 9 هزار نفر تأیید صلاحیت شده و 73 نفر آقایان و 27 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که نشان از گسترده بودن این سازمان در ابعاد مختلف است.

وی اضافه کرد: از تعداد اعضای سازمان نظام‌مهندسی کشور 38 درصد در رشته معادن، پنج درصد زمین‌شناسی، یک درصد متالوژی استخراجی، 82 درصد کارشناسی، 16 درصد کارشناسی ارشد و 1.5 درصد دکترا هستند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران بیان داشت: حفظ، بهره‌وری منابع معدنی، ترویج اصول فنی، مهندسی و نیز توجه به آموزش‌های کاربردی با همکاری دانشگاه از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار