آغاز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۲۴۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲ 12 June 2016
علیرضا بندانی روز شنبه در کنفرانس خبری با خبرنگاران رسانه ها اظهار داشت: در سفری که به عنوان رئیس کمیته مشترک علمی ایران و پاکستان به آن کشور داشتیم بر جذب دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان توافق کردیم.
وی افزود: در سفر به اسپانیا نیز توانستیم با رایزنی با مقامات علمی آن کشور و با همکاری وزارتخانه های علوم و امور خارجه کشورمان مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه سیستان و بلوچستان را کسب کنیم و به زودی این دانشگاه مادر در سیستان و بلوچستان به یک دانشگاه بین المللی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: این دانشگاه بزودی از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، شبه قاره هند و اروپا دانشجو جذب خواهد کرد و امروز با نخستین درخواست برای تحصیل یک دانشجو از آفریقا در مقطع دکتری در این دانشگاه موافقت شد.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان همچنین گفت: داده های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان می دهد دانشگاه سیستان و بلوچستان توانسته است در دو سال گذشته در بین 20 دانشگاه برتر کشور جای گیرد.
دکتر بندانی در واکنش به اتفاقات اخیر ضد فرهنگی عده ای دانشجو در این دانشگاه گفت: وقتی فعالیت های فرهنگی سالم در دانشگاه چند برابر می شود هنجارشکنی و حاشیه سازی از سوی برخی از جوانان احساسی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: در جشنواره حرکت، رویش و اقوام که چندی پیش در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد بیش از 90 ساعت برنامه فرهنگی سالم به مخاطبان ارائه شد که تعداد اندکی از دانشجویان با اقداماتی دور از شئون اسلامی موجب ایجاد ذهنیت منفی از این جشنواره شدند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دانشجویان خاطی در کمیته انضباطی و برحسب قوانین موجود برخورد خواهد شد تا از تکرار مجدد حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود.
وی گفت: هیچ جامعه ای نمی تواند ادعا کند که همه فعالیت های خود را به بهترین شکل انجام می دهد و دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز از این قانون مستثنی نیست.
بندانی ادامه داد: شرکت 12 هزار نفر در برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته نشان می دهد دانشگاه سیستان و بلوچستان از لحاظ اقدامات فرهنگی پیشتاز بوده است اما از طرفی افزایش این برنامه های سالم امکان رخ دادن اشتباهات را نیز زیاد می کند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیرش با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیت الله سلیمانی با نظر دانشگاه موافق و معتقد بود ائمه جمعه باید قبل از مقصر دانستن دانشگاه سیستان و بلوچستان در این واقعه، از این دانشگاه توضیح می خواستند.
بندانی گفت: از همه نهاد ها انتظار داریم حل و ریشه یابی این مشکل را به متولیان دانشگاه واگذار کنند تا مشکلاتی از این دست در محیط دانشگاه بوجود نیاید.
وی همچنین شایعه برکناری معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به علت وقوع این حادثه و جنجال را تکذیب کرد و گفت: هیچگونه جابجایی در سطح معاونت انجام نشده است اما با دبیر جشنواره حرکت، رویش و اقوام این دانشگاه به دلیل ضعف مدیریتی برخورد شد.
چندی قبل عده ای دانشجو با رقص در جشنواره حرکت، رویش و اقوام دانشگاه سیستان و بلوچستان موج منفی را در بین مردم و فضای مجازی به راه انداختند که موجب واکنش نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و ائمه جمعه شهرستان های این استان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار