معدوم‌سازی 2200 کیلوگرم مرغ سردخانه‌ای غیرمجاز در نوشهر/ عرضه مرغ زعفرانی تقلبی

کد خبر: ۲۴۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 20 June 2016
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر گفت: 2 هزار و 200 کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده نیز در سردخانه‌ای غیرمجاز در نوشهر شناسایی و معدوم‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، مهدی اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی این شهرستان که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه بازدیدها و نظارت‌های مستمر از کشتارگا‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: برخی واحدهای مرغ فروشی اقدام به قطعه‌بندی و بسته‌بندی خودسرانه می‌کنند که این از منظر اصول بهداشتی صحیح نیست.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر افزود: مرغ از زمان کشتار در کشتارگاه فقط 72 ساعت تاریخ انقضا دارند و بنابراین نباید خارج از این تاریخ به عرضه آن پرداخت و این در حالی است که واحدهای بسته‌بندی باید تونل انجماد داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای متخلفان در این حوزه پرونده تشکیل می‌شود، تصریح کرد: باید برای تمامی واحدهای مرغ فروشی در راستای نظارت بر کار آنها پرونده تشکیل شود و نباید واحدهایی داشته باشیم که مرغ را از بسته‌بندی خارج و قطعه‌بندی کنند.

اسلامی از عرضه و فروش عصاره تقلبی زعفران برای استفاده بر روی گوشت مرغ در نوشهر خبر داد و گفت: در این محصول رنگ به کار رفته است و از نظر بهداشتی به هیچ‌وجه قابل استفاده نیست.

وی با تأکید بر اینکه تمامی فرآورده‌های پروتئینی دارای اخذ مجوز از سازمان دام‌پزشکی هستند، اذعان کرد: برخی واحدهای صنفی پروتئینی، اقدام به عرضه و فروش سایر اقلام غیرمرتبط با مجوز فعالیت خود می‌کنند و این خلاف مقررات است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر اظهار کرد: 2 هزار و 200 کیلو مرغ قطعه‌بندی شده نیز در سردخانه‌ای غیرمجاز در نوشهر شناسایی و معدوم‌سازی شد.

در ادامه معاون فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه مسأله بهداشت بسیار مهم است و باید ان را جدی گرفت، افزود: با توجه به اینکه در ماه رمضان قرار داریم باید نسبت به عرضه موادغذایی نظارت بیشتری صورت گیرد.

روشن‌علی فرجی با بیان اینکه در اجرای اهداف و برنامه‌های شهرستان، دستگاه‌های اداری یکدیگر را تقویت کنند، تصریح کرد: نوشهر، یک شهر توریستی است و اگر نظارت کافی نباشد، اجناس و مایحتاج ضروری گران می‌شود و بنابراین دستگاه‌های مربوطه در این زمینه نسبت به افزایش و تشدید نظارت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی شهرستان نسبت به اماکن پذیرایی و هتل‌ها نظارت بیشتری داشته باشد، گفت: مردم در مصرف آب شرب نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا دچار مشکلات احتمالی در این حوزه نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار