هنوز با مشکلات بسیاری برای تامین آب شهروندان روبه‌رو هستیم

کد خبر: ۲۵۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 30 June 2016


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: بارش‌های زمستان گذشته و بهار سال جاری مشکل کم‌آبی کشور را به طور کامل برطرف نکرده و هنوز با مشکلات بسیاری برای تامین آب شهروندان روبه‌رو هستیم.

غلامرضا رضایی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در زمستان سال گذشته و همچنین بهار امسال شاهد بارش‌های خوب و نزولات آسمانی مطلوبی بودیم که بخشی از کم‌آبی و بحران خشکسالی برجای مانده از سنوات گذشته را برطرف کرد.

وی افزود: اما به دلیل اینکه ایران جزو مناطق کم‌بارش و خشک جهان قرار گرفته و بیش از یک دهه خشکسالی را تحمل کرده است، این بارش‌ها نمی‌توان مشکل کم‌آبی و بحران برای تامین آب را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز تصریح کرد:‌ بنابراین با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب از سوی شهروندان، با مشکل کم‌آبی در تابستان سال جاری روبه‌رو هستیم و لازم است که شهروندان همکاری و مشارکت لازم را برای تامین آب داشته باشند.

رضایی‌فر با اشاره به گرم‌تر شدن هوا در روزهای اخیر گفت: در همین روزهای ابتدایی فصل گرما شاهد افزایش حدود 20 درصدی در مصرف آب هستیم و اگر شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد، در تابستان امسال با مشکلات بسیاری در حوزه کم‌آبی و تامین آب شهروندان روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین لازم است که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم به ویژه از سوی رسانه‌ها، فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب با جدیت بیشتری پیگیری شود تا در تابستان با مشکل قطعی آب روبه‌رو نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت الگوهای مصرف، حفر چاه‌های غیرمجاز، استفاده از آب در اموری مانند شستشوی محوطه‌ها و خودروها با کمبود آب روبه‌رو هستیم و باید صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهیم.

رضایی‌فر گفت: برای عبور از تابستان به صورتی که با قطعی و بحرانی روبه‌رو نباشیم، لازم است که شهروندان کاهش مصرف به میزان هر فرد 10 درصد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان اظهار داشت: به طور قطع اگر هر فرد تنها 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشد،‌ می‌توانیم تابستان گرم امسال را بدون قطعی آب سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار