امام‌جمعه بجنورد: طهارت ماه رمضان باید در طول سال از سوی مومنان حفظ شود

امام‌جمعه بجنورد بر لزوم حفظ طهارت ماه رمضان در طول سال از سوی مومنان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 06 July 2016

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: اساسا در روز عید فطر مسلمانان بعد از یک ماه روزه‌داری و بندگی در صف‌های به هم فشرده به نماز می‌ایستند  و وحدت و عظمت اسلام را یک بار دیگر به نمایش می‌گذارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بیان داشت: به‌طور حتم عید فطر جشن بزرگ بندگان خدا است که خداوند در این روز به روزه‌داران خود پاداش عطا می‌کند.

وی بیان داشت: به یمن روز عید فطر و پس از یک ماه روزه‌داری مسلمانان، خداوند گناهان روزه‌داران را می‌بخشد.

امام‌جمعه بجنورد با یادآوری اینکه طهارت ماه رمضان باید در طول سال از سوی مومنان حفظ شود گفت: ازاین‌رو می‌بایست تلاش شود تا پاکی ماه رمضان را در طول سال حفظ کرده و به گناه دچار نشویم.

به گفته وی مومنان می‌بایست صفای باطنی حاصل از یک ماه عبادت و روزه‌داری را در سایر ماه‌ها و روزهای سال در وجود خود حفظ کنند.

این مسؤول ادامه داد: اساسا روزه‌داری یکی از اعمال خیلی ارزشمند دینی است که خداوند متعال اجر و پاداش آن را خودش وعده داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: عید فطر روزی است که خداوند متعال به روزه‌داران حقیقی و تقواپیشه پاداش می‌دهد.

وی همچنین بر لزوم پرداخت فطریه از سوی مومنان پس از یک ماه روزه‌داری تاکید کرد و گفت: پرداخت زکات فطر تکمیل‌کننده این ماه مبارک پس از یک ماه روزه‌داری است.

نماز عید فطر در تمامی مناطق شهری و روستایی استان خراسان شمالی مردم مومن با برگزاری نماز عید فطر پایان یک ماه روزه‌داری و بندگی به درگاه خداوند متعال را جشن گرفتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار