آغاز سرشماری تابستانی حیات وحش البرز

کد خبر: ۲۵۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 12 July 2016


مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز اجرای طرحی با هدف انجام سرشماری تابستانی در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، زیستگاه انواع حیوانات اهلی و وحشی است.

وی افزود: حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری از جمله مهمترین اولویت‌های محیط زیست در استان البرز است و تلاش می‌کنیم با انجام دقیق و صحیح وظائف سازمانی، در این راه گام‌های بلند و خوبی برداریم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه با انجام طرح‌های ویژه از جمله سرشماری دقیق و به موقع حیات وحش و گونه‌های جانوری موجود در استان البرز، گام‌های بسیار خوبی در این حوزه برداشته شده است.

محمدی با بیان اینکه استان البرز دارای بیش از شش هزار هکتار اراضی حفاظت شده است، گفت: در این استان دو زیستگاه بسیار مهم برای انواع جانوران داریم که به صورت مرتب و با تلاش محیط‌بانان و همکاری و تعامل با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و همچنین همراهی مردم حفاظت می‌شود.

وی افزود: حدود یک هزار هکتار اراضی حفاظت شده در البرز جنوبی جزو حوزه سرزمینی استان البرز است و بیش از پنج هزار هکتار از اراضی طالقان نیز جزو محدوده شکار ممنوع به شمار می‌آید.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری نیاز است که هر ساله و در مقاطع مختلف به صورت فصلی، از تعداد گونه‌های جانوری موجود در استان البرز سرشماری به عمل آید.

محمدی گفت: این اقدام موجب می‌شود که ما برای برنامه‌ریزی‌های آتی به منابع اطلاعاتی و بانک اطلاعاتی جامعی دسترسی داشته باشیم.

وی اعلام کرد: سرشماری تابستانی از حیات وحش استان البرز از صبح امروز آغاز شده و تا پنجم مردادماه ادامه می‌یابد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: این سرشماری با همکاری محیط‌بانان، گروه‌ و تشکل‌های حامی محیط زیست و مردم محلی انجام می‌شود که برای اجرای دقیق طرح فوق دو مرحله پیش‌بینی شده است.

محمدی گفت: مرحله نخست مربوط به سرشماری از حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به مدت یک هفته بوده و مرحله دوم نیز در محدوده شکار ممنوع شهرستان طالقان انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار