برخورد رئیس‌جمهور در بحث فیش‌های حقوقی نجومی مستمر باشد/ کمبود 65 هزار نیرو در آموزش و پرورش/ وجود حدود 10 میلیون بی‌سواد

کد خبر: ۲۶۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 14 July 2016
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخوردهای رئیس جمهور در بحث فیش‌های حقوقی نجومی باید مستمر باشد.

قاسم احمدی‌لاشکی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب خبر و رسانه حوزه انتخابیه خود با اشاره به اینکه نمایندگان از حقوق به حق مردم دفاع می‌کنند، اظهار کرد: یک نماینده مجلس باید بتواند در حوزه‌های مختلف مطالبات مردم را پیگیری و نسبت به احقاق آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه روز گذشته از لایحه منطقه آزاد هفت استان در مجلس شورای اسلامی تنها با یک رأی بیشتر تصویب شد، افزود: من مخالف این لایحه بودم، چون مازندران و حوزه نوشهر و چالوس در آن دیده نشده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اواخر مجلس نهم از 208 نماینده مجلس امضا گرفتیم تا نوشهر و چالوس در حوزه منطقه آزاد آورده شد و این حق مردم مازندران و غرب استان است تا منطقه آزاد ایجاد شود.

وی به حقوق‌های نجومی که بحث داغ این روزهاست، اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این‌باره شجاعت به خرج داد و بسیاری از مدیران را برکنار کرد و بی‌جهت دفاع نکرد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه موضوع حقوق‌های نجومی در پایان مجلس نهم کلید آن زده شد، تصریح کرد: فیش حقوقی مهم نیست، بلکه دریافتی‌‌ها مهم است و البته اغلب غیرقانونی است و یک هیأت مدیره حق ندارد برای یک مجموعه اعداد و ارقام آنچنانی در نظر بگیرد و این اتفاقات غالبا در مجموعه‌ای که پول‌دار است اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: وزارت نفت، نیرو، صدا و سیما و امثالهم چرا باید متفاوت از بقیه حقوق بگیرند و این نیز اشکال دارد و بنابراین برخوردهای رئیس جمهور در بحث فیش‌های حقوقی نجومی باید مستمر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره قانون حق‌التدریسی نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه قانون نوشته شد و البته اشکالاتی داشت که در کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به رفع آن برای بقیه نیروهای حق‌التدریسی اقدام شد و اکنون مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در جذب جدید نیروی حق‌التدریسی فقط کسانی که حق‌التدریس هستند، مورد توجه قرار دارند و نمی‌توان از بیرون افراد را جذب کرد، اظهار کرد: 65 هزار کمبود نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد و نفرات جدید باید جایگزین آن شوند.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه امسال 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد روند رشد دانش‌آموزی به سمت مثبت می‌رود و بنابراین نیاز به معلمان بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: امسال در آموزش و پرورش مازندران یک‌هزار و 900 نفر بازنشسته می‌شوند و به استناد برنامه پنجم از هر سه بازنشسته یک نفر باید جذب شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 100 مدرسه دارای یک دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد و نباید آن را تعطیل کرد، گفت: بر اساس سرشماری سال 90، 9 میلیون و  یک‌هزار و 700 بی‌سواد در کشور وجود دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار