روایت مرتضی اشراقی از وضعیت سیاسی، اجتماعی سریلانکا

کد خبر: ۲۶۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 15 July 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی با انتشار عکسی مربوط به دیدار با نخست وزیر سریلانکا نوشت:

کشور سریلانکا هم نخست وزیر دارد و هم رییس جمهور. در چند روز گذشته هر دو نفر را ملاقات کردیم و رییس مجلس هم ضیافت شام داده بود که در آن شرکت کردیم. در سریلانکا همه چیز تحت تأثیر جنگ سى ساله اى است که بین دولت مرکزى و ببر هاى جدایى طلب تامیل، واقع بوده است.

پنج سال پیش دولت مرکزى با حمله هاى سنگین تامیلى ها را سرکوب کرده بود. حمله هایى که از دید نهاد هاى حقوق بشرى مورد نقدهاى جدى هم واقع شده و هنوز هم ادامه دارد. در دیدار هاى چندگانه، مسئولین سریلانکا خیلى از همکارى هاى دولت ایران و حمایت هاى مختلفى که در آن سال ها از دولت سریلانکا به عمل آوردند تشکر مى کردند. مجلس سریلانکا در ماه هاى آینده قصد دارد تا قانون اساسى خود را تغییر دهد. دموکراسى در این کشور به شدت محکم و جدى است و نظام حزبى قابل توجهى بر این کشور حاکم است.

نکته جالب توجه در این کشور زندگى بى حاشیه مسالمت آمیزى است که بین مسلمانان ، بوداییان، مسیحیان و هندوها بر قرار است. در سال هاى اخیر جریان وهابیت تبلیغات شدیدى علیه شیعه به راه انداخته است که سفر بزرگان دینى شیعیان و مسئولین سیاسى ایران در بى اثر کردن آنها بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار