چرا عجله می کنیم

نشریه شمالغرب در تازه ترین شماره خود مطلبی با عنوان ' چرا عجله می کنیم ' به قلم حافظ قلیزاده درج کرده است .
کد خبر: ۲۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 21 April 2015
ما ایرانی ها یکسری خصوصیات منحصر بفردی داریم که باعث تاثیر در تصمیمات و انتخابهایمان می شود و نهایتا این تصمیمات باعث ضرر به مملکت و منافع ملی می شود.

عجله می کنیم ؛ انتظار داریم مملکت با عوض شدن دولت یک شبه متحول شود و همه چیز یک دفعه درست شود در صورتی که اجرای برنامه ای که با تدبیر و واقعی تهیه شده باشد زمان بردار است و فقط تصمیمات و اقدامات بدون برنامه و انتحاری است که یک شبه اتفاق می افتد و صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به مملکت و منافع ملی می زند.

بطور نمونه تصمیم به دادن یارانه به تمام ایرانیان از دارا و ندار و فقیر و غنی عمده بودجه مملکت را به خود جذب می کند و پولی را که باید صرف توسعه کشور و رونق صنعت و در نتیجه ایجاد اشتغال شود قطره قطره به خانوار می رسد و الان دولت و مجلس کلی انرژی صرف می کنند که چطور درصدی از مردم را از اخذ یارانه منصرف کنند.

احساساتی هستیم؛ در مقابل حرفهای نپخته ، خام و غیرعملی کف می زنیم و هورا می کشیم فقط به آن لحظه فکر می کنیم در سفرهای استانی دولت های نهم و دهم وعده های غیر محتمل بسیاری از این دست داده شده و کلنگ های بسیاری زده شد که خیلی از آنها بی نتیجه ماند، موضوع دادن 500 متر زمین ویلایی به هر ایرانی ، دادن یک میلیون به هر نورزاد و ... نمونه هایی از این وعده ها بود.

فراموشکار هستیم ؛ نزدیک دو سال پیش و در ماههای آخر دولت دهم ترس از قحط سالی چه استرسی به مردم وارد کرد بود ، در هر ماه قیمت ها دو سه بار گران می شد و همانطور که آقای روحانی در گزارش صد روزه خود به مردم اعلام کردند سیلوها خالی بوده و خطر قحطی واقعا وجود داشته است ، آقای احمدی نژاد با لیست در جیب و برای لو دادن مفاسد اقتصادی پا به عرصه انتخابات گذاشت و در موقع رفتن مشخص شده که اتفاقا فسادهای اقتصادی بزرگ در زمان ایشان و حتی توسط نزدیکترین کسان ایشان( مثلا معادن اول رئیس جمهور ) صورت پذیرفته است حالا می بینی در انتخابات بعدی همه اینها را فراموش می کنیم .

خوشبختانه با شروع بکار دولت یازدهم بهبودهای خوبی در سیاست خارجی و بهداشت بوجود آمده است و امید است دولت با موفق شدن در مذاکرات و توافق هسته ای بتواند با انرژی و تمرکز بیشتری به مسائل داخلی و اقتصاد و صنعت بپردازد و ما نیز روز به روز با عقلانیت بیشتر و به دور از احساسات با مراجعه به تاریخ دست به انتخاب بزنیم و تصمیماتی بگیریم که به نفع منافع ملی و ایران عزیزمان باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار