تحقق ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سازمان بهزیستی در تلاش بوده و حداقل کمک به افراد نیازمند و ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی را در نظر دارد.
کد خبر: ۲۶۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین افشارمقدم در نخستین جلسه شورای مشارکت بهزیستی که سه‌شنبه‌شب با حضور معاون استاندار قزوین و فرمانداران شهرستان‌ها در استانداری قزوین تشکیل شد با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از نهادهای مولود انقلاب است، اظهار کرد: هدف از اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات به واحدهای 5 گروه از افراد جامعه در جامعه نیازمند به کمک تلقی می‌شوند و سازمان بهزیستی برنامه و فعالیت‌های خود را بر ارائه خدمات بسیار وسیعی که در کشور دارد، بنا کرده است.

وی ادامه داد: گروهایی که نیازمند به کمک تلقی می‌شوند زنان، کودکان، سالمندان، معلولان و آسیب‌دیدگان تقسیم می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: سازمان بهزیستی در تلاش بوده و حداقل کمک به افراد نیازمند و ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی را در نظر دارد.

افشارمقدم عنوان کرد: سازمان بهزیستی تلاش دارد تا با طرح خودکفایی بتواند افراد تحت پوشش این سازمان را به صورت مستقل و خارج از کمک‌های حمایتی سازمان‌های دولتی و غیردولتی معیشت زندگی خود را اداره کنند و این هدف نهایی از این طرح است.

این مسؤول اضافه کرد: وظایف سازمان بهزیستی وظایف متنوعی است که در حوزه‌های پیشگیری و در حوزه‌های بازتوانی تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: تقسیمات اجتماعی سازمان بهزیستی را می‌توان بر اساس گروه هدف و جهت جامعه تعریف کرد چراکه
اساساً جامعه به دو دسته جمعیت تشکیل می‌شود.

افشارمقدم مطرح کرد: دسته اول این تقسیم‌بندی افرادی هستند که به صورت ساده و عادی زندگی می‌کنند به عبارتی این دسته از افراد از خانواده همسر و فرزندانی برخوردار بوده و از حمایت‌های دولت برخوردار نیستند اما دسته دوم با توجه به شرایط زندگی خود مجبور هستند از حمایت‌های کمکی دولت استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار