نصیری صالح خبر داد:

ایجاد ۹ شركت دانش‌بنيان در زمینه گياهان دارويی

رئيس جهاددانشگاهي استان اردبيل از راه اندازی و فعالیت ۹ شركت دانش بنيان در مركز رشد فناوري فراورده‌هاي گياهان دارويي جهاددانشگاهی واحد استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 22 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رامز نصيري صالح بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنياد نخبگان استان اردبيل افزود: با فعالیت این شرکتها به دنبال اخذ مجوز بسته بندي محصولات توليد شده از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم.

وی همچنین به پتانسيل­هاي مشترك اين نهاد با بنياد نخبگان استان اشاره کرد و برگزاري دوره­، كارگاه‌ و سمينارهاي علمي و آموزشي مورد نياز جهت توسعه علمي جامعه هدف بنياد، ارائه مشاوره در زمينه شناسايي و تعريف نيازهاي پژوهشي و فناوري بنياد نخبگان را از جمله زمينه­هاي همكاري اين دو مجموعه عنوان كرد.

رئيس جهاددانشگاهي استان از حمايت و پيگيري ايجاد و توسعه ساختارهاي علمي و پژوهشي مشترك با بنياد نخبگان استان مانند مراكز تحقيقاتي، آزمايشگاه‌ و پژوهشكده‌هاي تقاضا محور خبر داد و افزود: این واحد مي­تواند در برگزاری دوره‌ آموزشی تک پودمان، دوره‌هاي عمومي و تخصصي و ارائه‌ خدمات درمانی فوق تخصصي درمان ناباروري و خدمات آزمايشگاهي، مشاوره روان‌شناسي و ژنتيك ويژه كاركنان با بنياد نخبگان استان همكاري كند.

وي با اشاره به خدمات قابل ارائه در مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي افزود: جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل با راه‌اندازي اين مركز، دِين خود را نسبت به استان ادا كرده و در كاهش مشكلات و هزينه‌هاي زوج‌هاي نابارور گام‌هاي اساسي برداشته است.

رئيس بنياد نخبگان استان اردبيل نیز در این مراسم راه‌اندازي مرکز درمان ناباروری قفقاز را فعاليتي ارزشمند در افزايش جمعيت و حل مشكل نازايي دانست و گفت: آمارهای چشمگير مربوط به تعداد زوج های نابارور در سطح کشور، اهمیت فعاليت مراکز درمان ناباروری را دوچندان کرده است.

شايقي با بيان اينكه بنياد نخبگان استان اردبيل به‌عنوان پل ارتباطي بین جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و ستادهای سلامت كشور عمل می کند، بیان داشت: با تأمين و تكميل زيرساخت­هاي لازم، حلقه مفقوده بين صنعت با دانشگاه و پارك­هاي علم و فناوري از بين مي‌رود.

وی با تأكيد بر ضرورت برگزاري كارگاه­هاي توانمندسازي و مهارت‌آموزي با مشاركت جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل، عنوان كرد: اين كارگاه­ها با هدف جبران كمبود مهارت فارغ­التحصيلان دانشگاهي و ايجاد اشتغال­زايي و راه­اندازي واحدهاي فن­آور در حوزه گياهان دارويي، سلامت و پزشكي برگزار مي­شود.

شایقی خواستار همكاري دانشگاه­ها و جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل با بنياد نخبگان استان در خصوص ارائه آموزش­هاي كوتاه مدت براي توانمندسازي جوانان و تربيت نيروهاي متخصص شد و ابراز اميدواري كرد كه خروجي اين كارگاه­ها به ايجاد شركت­هاي دانش بنيان منجر شود تا با توليد محصول و ارائه آن به جامعه نقش مهمي در توسعه استان ايفا کنند.

وی از دعوت بنياد نخبگان استان اردبيل از معاون علمي و فناوري و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به استان اردبيل جهت بازديد از پتانسيل‌هاي علمي استان به مسئولين كشوري خبر داد و تصريح كرد: جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل مي­تواند در جريان اين رويداد دستاوردهاي علمي و پژوهشي خود را در معرض نمايش قرار دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار