رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد:

توجه خاص به ناظران افتخاری در تنظیم بازار

دیودیده : براساس این طرح سازمان صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر بهره گیری از سیستمهای کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، برای مهار و کنترل شوک های قیمتی و کمبود کالاها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۲۶۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 27 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس این طرح سازمان صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر بهره گیری از سیستمهای کنترلی و نظارتی دولت، با جذب و آموزش نیروهای مردمی، ضمن نظارت محسوس بر بازار، اخبار و اطلاعات تغییر و تحولات بازار کالا و خدمات را از طریق آنان به دست آورده و با برنامه ریزی مناسب، برای مهار و کنترل شوک های قیمتی و کمبود کالاها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
داریوش دیودیده با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور تلاش در جهت کنترل بازار کالا و خدمات و رصد قیمت ها در سطوح مختلف از مشارکتهای مردمی در قالب (طرح ناظران افتخاری) استفاده مینماید افزود: در این طرح استفاده از توان نظارتی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف بازار استان مورد توجه خاص قرار دارد.
دیودیده اظهار داشت:به همین منظور افزایش سطح آگاهی و مشارکت ناظران افتخاری، از ابتدای سالجاری تاکنون 71 جلسه توجیهی برگزار شد.
وی گفت: این سازمان در این راستا تاکنون276 نفر ناظر افتخاری عادی و104نفر ناظر بسیجی در سطح استان جذب نموده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این ناظران در تیر ماه سالجاری از 62 واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی بعمل آورده اند افزود: قریب53 درصد گزارشات منجر به تشکیل پرونده و طبق بررسیهای انجام شده100درصد گزارشات واصله قابل پیگیری بوده است.
دیودیده عمده تخلفات کشف شده را گرانفروشی با 41 درصد، عدم درج قیمت با 9 درصد و نداشتن پروانه کسب با 5 درصد دانست.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: عمده کالاهای داراي تخلف مرغ کشتار روز، میوه و تره بار، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و عمده خدمات داراي تخلف تعمیر خودرو، خدمات موبایل، خدمات کامپیوتری بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار