17 طرح عمرانی در همدان واگذار شد

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر واگذاری طرح های نیمه تمام به سرمایه گذاران و بخش خصوصی تاکنون 17 طرح در استان همدان واگذار شده است.
کد خبر: ۲۷۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 04 August 2016
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر واگذاری طرح های نیمه تمام به سرمایه گذاران و بخش خصوصی تاکنون 17 طرح در استان همدان واگذار شده است.

مهدی وفایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه همه طرح های واگذار شده در استان مربوط به بخش کشاوزی است افزود: 27 طرح دیگر نیز در استان آگهی شده و هفت طرح نیز در آستانه واگذاری است.

وی اظهار کرد: در سالجاری توزیع اعتبارات سال 94 به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفت و با داده های جدید بازنگری شد.

وفایی گفت: شاخص های سال 95 در بین دستگاه ها توزیع شده البته با این تفاوت که نظام برنامه ریزی کشور با توجه به تحولات پیشرو، نظام فصل برنامه ای کشور را متحول کرده است چرا که نظام قدیم دارای چهار امور، 13 فصل و 31 برنامه بود اما نظام جدید دارای 10 امور 35 فصل و 94 برنامه است.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی منسجم برای توزیع اعتبارات در سال جاری داشته باشیم چرا که برای سال 96 شاخص های توزیع اعتبار کنار گذشته شده و شاخص های جدید معیار توزیع اعتبارات قرار گرفته است.

وفایی ادامه داد: یک شاخص توزیع اعتبار برای بازسازی و نوسازی طول کل جاده های روستایی که آسفالت ندارند در نظر گرفته شده است و در توزیع این اعتبار روستاهایی که دارای جمعیت بیشتر باشند در اولویت خواهند بود.

وی اضافه کرد: در توزیع اعتبارات سال جاری استان، هشت درصد کل اعتبارات استانی و دو درصد از اعتبار نفت به بنیاد مسکن، 10 درصد اعتبارات استان و دو درصد از اعتبارات نفت به آب روستایی، سه درصد اعتبار استانی و دو درصد اعتبار نفت به حوزه علمیه و یک درصد اعتبارات کل استان و دو درصد اعتبار نفت به بسیج داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری آغاز طرح جدید بسیار محدود است و فقط طرحی اجازه آغاز دارد که اعتبار شهرستانی شامل آن می شود و تعهد پایان آن طرح در طول دو سال ارائه شود.

وی ادامه داد: طرح های اقتصاد مقاومتی، مصوب سفر مقام معظم رهبری و طرح های تصویبی از سفر ریاست جمهوری به استان در اولویت اجرا قرار دارند.

وفایی عنوان کرد: در تکمیل طرح ها نیز اولویت با طرح های بالای 80 درصد بوده و توسعه فیزیکی طرح ها نیز در سال جاری ممنوع است.

140 پروژه قابل واگذاری با درصد پیشرفت های فیزیکی مختلف تاکنون در همدان شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار