وقوع 6مورد آتش سوزی در مراتع رزن

:6 مورد آتش سوزی هفته گذشته در پلاکهای مختلف رزن شامل 'ورقستان' و 'وروزین' رخ داده که علت سه مورد آن انجام رزمایش نظامی و مابقی سهل انگاری رهگذران در روشن کردن آتش و انداختن سیگار در بوته های خشک و قابل اشتعال بوده است.
کد خبر: ۲۷۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 07 August 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:6 مورد آتش سوزی هفته گذشته در پلاکهای مختلف رزن شامل 'ورقستان' و 'وروزین' رخ داده که علت سه مورد آن انجام رزمایش نظامی و مابقی سهل انگاری رهگذران در روشن کردن آتش و انداختن سیگار در بوته های خشک و قابل اشتعال بوده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا همتی افزود: پس از بروز آتش در این مناطق شعله های آتش که چند نقطه از مراتع شهرستان رزن را در برگرفته بود با کمک نیروهای محلی ، تیم های منابع طبیعی، آتشنانی، یگانهای نظامی و دیگر عوامل مهار شد.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در این حادثه 20 هکتار از مراتع چند نقطه از شهرستان رزن طعمه آتش شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهارکرد: تا اواخر هفته گذشته سالجاری هیچگونه آتش سوزی در منطقه رزن رخ نداده بود ولی تنها در یک هفته گذشته 6 مورد آتش سوزی در این شهرستان اتفاق افتاده است.

همتی یادآوری کرد: 65 فقره آتش سوزی سالجاری در استان همدان رخ داده که 168 هکتار از جنگلها و مراتع این استان را تبدیل به خاکستر کرده است.

وی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه، گشت و مراقبت، برقراری کشیک اطفای حریق، مشارکت مردم، جوامع محلی، دهیاریها، شوراهای اسلامی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی توسط اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد موجب شده که امسال بسیاری از آتش سوزی ها در دقایق اولیه خاموش شود.

وی تاکید کرد: 95 درصد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منشا انسانی دارد و بی احتیاطی، سهل انگاری و بی توجهی برخی افراد به حفظ منابع طبیعی و برخی عوامل طبیعی دیگر در بروز آتش سوزی در جنگلها و مراتع موثر هستند.

استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.

822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار