استاندار گلستان:

کمیته رصد برای تحقق اهداف رونق تولید تشکیل شود

دکتر حسن صادقلو در هجدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر اهمیت نظارت ، تصریح کرد: این کمیته باید علاوه بر سه حوزه ای که برعملکرد بانک ها نظارت دارند در سطح کلان نظارت کند.
کد خبر: ۲۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 08 August 2016
 استاندار گلستان بااشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خروج از رکود و رونق تولید که توسط دولت محترم در حال پیگیری است ، اظهار کرد: تشکیل کمیته رصد برای پیگیری و تحقق اهداف تسهیل و رونق تولید باید مد نظر قرار گیرد تا بتوان حمایت جدی از تولیدات داخلی را صورت داد.

 دکتر حسن صادقلو در هجدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر اهمیت نظارت ، تصریح کرد: این کمیته باید علاوه بر سه حوزه ای که برعملکرد بانک ها نظارت دارند در سطح کلان نظارت کند.

وی با بیان اهمیت رصد واحدهای تولیدی پس از پرداخت، یادآور شد: این کمیته باید نظارت کند که پول های پرداخت شده توسط بانک ها به واحدهای تولیدی دقیقاً در محل خود مصرف شود و موجبات رونق بخش تولید را فراهم آورد.

استاندار گلستان با اشاره به ممنوعیت بنگاه داری توسط بانک ها،گفت :این بدان معنا نیست که بانک ها نمی توانند به توسعه استان کمک کنند در حالیکه بانک ها می توانند از منابع در اختیار یا بلااستفاده خود برای سرمایه گذاری در واحدهای بزرگ استفاده و پس از فعالسازی، واحدها را واگذار نمایند.

دکتر صادقلو خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر اینکه برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران انگیزه ایجاد می کند، موجب توسعه استان نیز خواهد شد.

وی با بیان اهمیت اعطای تسهیلات صنعتی از سوی دولت به واحدهای تولیدی، گفت: اراده نظام و اراده دولت، راه اندازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال، رونق تولید، خروج از رکود و توسعه است که همه وظیفه دارند به تحقق این هدف کمک کنند.

همچنین در این جلسه، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهار کرد: تا کنون 1376 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که تا کنون 466 واحد تولیدی با پیش بینی اعتبار 730 میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

قوانلو افزود: تاکنون 34/5 میلیارد تومان تسهیلات به 19واحد تولیدی پرداخت شده و استان گلستان به لحاظ میزان پرداخت، مقام چهارم را در کشور دارد.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران عامل بانک های عامل، گزارشی از اعطای تسهیلات در بانک های مطبوع خود ارائه کردند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار