ابوالحسنی:

مدیریت شهری با لوایحی که تهدیدی برای فضای سبز باشد، موافقت نمی‌کند

عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه شورای شهر تا جایی که ممکن است از تغییر کاربری باغات جلوگیری می کند، گفت: مدیریت شهری با لوایحی که تهدیدی برای فضای سبز باشد، موافقت نمی کند.
کد خبر: ۲۷۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 10 August 2016
یکی از لوایحی که در دویست و سی و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج مطرح شد، لایحه مربوط به تغییر کاربری باغ و احداث هتل بود که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار نگرفت.
 حمیدرضا ابوالحسنی، عضو شورای شهر کرج دراین‌باره عنوان کرد: شورای شهر با لایحه تغییر کاربری باغ، مربوط به شخصی که  قصد احداث هتل داشت، به دلیل مشجر بودن و نداشتن فضای خالی موافقت نکرد و شهرداری را مکلف کرد در صورت توافق و رضایت مالک، نسبت به تهاتر اقدام کند.
 وی هدف شورا از این امر را حفظ سرانه‌های فضای سبز موجود در سطح شهر عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری ضرورت وجود هتل در کلانشهر کرج را درک می‌کند، اما نه به قیمت خشک‌کردن باغات.
 این مسئول عنوان داشت: در بحث فضای سبز باید در ضرورت و اولویت آن به‌یقین رسید چراکه تنها در این صورت است که به‌عنوان یکی از عوامل مهم حیاتی نسبت به حفظ آن کوشش خواهیم کرد.
 ابوالحسنی در ادامه عنوان کرد: در بحث صدور پروانه در این راستا مصوب گردیده، مجوز احداث به ساختمان‌هایی داده شود که فضای سبز در آن تعبیه‌شده باشد و در صورت عدم رعایت این موضوع، پایان کار برای این ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.
 وی لزوم رعایت مهندسی ارزش را لازمه اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: در صدور پروانه‌ها باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط‌ زیست رعایت شود و از ناهنجاری بناها پیش از احداث جلوگیری شود.
 این مسئول ضمن گله‌مندی از سودجویی برخی افراد که به دلیل قیمت مناسب باغات و با توسل به ارتباطات خود نسبت به خرید آن و تغییر کاربری جهت احداث ساختمان اقدام می‌کنند، بیان داشت: متأسفانه این موضوع در بلندمدت باعث شده بسیاری از فضاهای سبز ما از بین برود.
 وی در ادامه به عدم وجود مدیریت مناسب امور آب اشاره کرد و گفت: برخی باغداران برای آبیاری درختان خود مجبور به پرداخت مبالغ هنگفتی هستند درصورتی‌که نگهداری از درختان هیچ‌گونه توجیح اقتصادی برای این قشر ندارد و این امر سبب می‌شود تصمیم به تغییر کاربری بگیرند.
 رئیس شورای شهرستان کرج در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران و در راستای همگام بودن با مسئولان و مردم در انعکاس اخبار، گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود مردم را به این یقین و باور برسانند که محیط‌زیست عامل اصلی حیات موجودات زنده است و از بین بردن آن مساوی است با انواع امراض و بیماری.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار