250 نجاتگر قزوینی در آزمون ارتقای درجه شرکت می کنند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از شرکت ۲۵۰ نفر از نجاتگران این جمعیت در آزمون ارتقای درجه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 14 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آزمون ارتقای درجه نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قزوین از صبح امروز با حضور تعدادی از نجاتگران آقا در پایگاه امداد و نجات این جمعیت آغاز شد.

حکمت الله هاشمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارتقای درجه نجاتگران این جمعیت به مدت دو روز طی امروز و روز بیست و هشتم مردادماه برای نجاتگران آقا برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون شامل بخش کتبی و عملی است که در بخش عملی باید نجاتگران در حوزه آمادگی جسمانی و کارگاه های عملی نجات شرکت کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه داد: آزمون ارتقای درجه یک بار در سال برای نجاتگران برگزار می شود که در سال جاری در بخش آقایان ۲۵۰ نفر شرکت می کنند.

هاشمی عنوان کرد: آزمون یاد شده برای بانوان نجاتگر استان با عنوان بانوان تیم توانا پس از بیست و هشتم مردادماه برگزار می شود و در آزمون های بخش آقایان و بانوان علاوه بر آزمون های تخصصی، آزمون رشته های تخصصی حوادث و سوانح نیز از آنان به عمل می آید.

وی تصریح کرد: تمام امدادگران جمعیت هلال احمر بر اساس درجه فعالیت می کنند و معیار اعطای درجه نیز مهارت آنان، آزمون های ورزشی و فعالیت در جمعیت هلال احمر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: امدادگران با توجه به نوع کاری که دارند باید همواره در بالاترین سطح از آمادگی روحی و جسمانی باشند تا هنگام حضور در صحنه حادثه ضمن امدادرسانی صحیح در کوتاه ترین مدت بتوانند روحیه خود را نیز حفظ کنند و به دیگران روحیه ببخشند.

هاشمی یادآور شد: از همین رو در طول سال دوره های مختلف ورزشی، آمادگی جسمانی، بازآموزی و توان افزایی برای امدادگران برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره ها و آزمون های ارتقای درجه بتواند زمینه ساز امدادرسانی درست و به هنگام در زمان وقوع حوادث و سوانح باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار