دبیده:هرمزگان بهترین ظرفیت را برای رشد ورزش‌های آبی داراست

رئیس هیأت نجات غریق هرمزگان گفت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از سواحل طولانی و جزایر بکر بهترین ظرفیت را برای رشد ورزش‌های آبی داراست.
کد خبر: ۲۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 18 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، هوشنگ دبیده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان‌های ساحلی کشورمان به خصوص استان هرمزگان به دلیل داشتن موهبتی خدادادی مانند دریا بهترین ظرفیت و فرصت را برای رشد ورزش‌های آبی دارند، اظهار کرد: نباید از این ظرفیت عظیم غافل بود.
 
وی افزود: در زمینه ورزش‌های ساحلی نیز باید بازنگری دوباره‌ای در برنامه‌های ورزشی کشور صورت گیرد و دامنه توجه به این ورزش‌های تقویت شود تا بتوانیم در عرصه‌های آسیایی و بین‌المللی در میان کشورهای مطرح این رشته‌ها باشیم.
 
رئیس هیأت نجات غریق استان هرمزگان با اشاره به سهم بسیار اندک هرمزگان در مدال‌آوری در رشته‌های مختلف در رقابت‌های آسیایی بر اهمیت همگرایی میان هیأت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان به منظور تدوین یک سند چشم‌انداز مطلوب و مشخص شدن نقش هر کدام از هیأت‌ها در این سند به منظور رسیدن به جایگاهی قابل قبول در کشور تأکید کرد.
 
دبیده گفت: اداره کل ورزش و جوانان اعتبارات بسیار محدودی دارد و وظایف بی‌شماری نیز در قالب‌های مختلف بر دوش این اداره کل و وزارتخانه قرار گرفته است و لذا دستیابی به اهداف در همه زمینه‌ها در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و هیأت‌ها باید در این زمینه به یک راهبرد مشترک برای فعالیت دست پیدا کنند.
 
وی تأکید کرد: یکی از دلایلی که ما در مسابقات آسیایی و المپیک به مدال‌های متنوعی در رشته‌های مختلف ورزشی دست پیدا نمی‌کنیم فقدان نگاه علمی به ورزش و اولویت‌دار بودن ورزش در کشور است که سبب شده مدال‌آوری ما به برخی از رشته‌های قدرتی که حاصل روحیه سلحشوری ورزشکاران ما است، محدود شود و در رشته‌هایی که به تاکتیک و اصول پیچیده علمی و فنی نیاز دارد، ناکام باشیم.
 
رئیس هیأت نجات غریق هرمزگان ادامه داد: ما در بهره‌مندی از ظرفیت‌های ورزشی استان به خصوص از سواحل و دریا نباید غافل باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار