معاون استاندار اردبیل خبرداد:

ایمن‌سازی محدوده مدارس اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمنی برای کودکان برنامه‌های متنوعی در استان نظیر ایمن‌سازی فیزیکی محدوده مدارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 27 April 2015

به گزارش تسنیم، علی آذرنژاد ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل با محوریت هفته جهانی ایمنی برای کودکان اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمنی برای کودکان برنامه‌های مختلفی در سطح مدارس استان با هدف افزایش آگاهی کودکان از 14 تا 20 اردیبهشت‌ماه با همکاری دستگاه‌ها ی مرتبط و شهرداری‌ها استان برگزار می شود.

وی با تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام افزود:‌ اجرای برنامه‌های آموزشی و نمایشی، ایمن‌سازی فیزیکی محدوده مدارس، توزیع اقلام و لوازم کمک آموزشی به دانش‌آموزان و دیوارنویسی با شعارهای هفته جهانی ایمنی برای کودکان در مدارس استان اردبیل از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برای افزایش سطح دانش و آگاهی دانش‌آموزان استان در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر اجرای برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان بیان کرد:‌ این برنامه‌ها باید در سنین پایین و در راستای آشنایی و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح و احترام به قوانین در کودکان اجرایی و عملیاتی شود تا شاهد نهادینه شدن آن در کودکان باشیم.

آذرنژاد تصریح کرد:‌ اگر این آموزش‌ها در سنین پایین به دانش‌آموازن داده شود زمینه‌ساز یادگیری و اجرای قوانین در آینده می‌شود که در این زمینه والدین نقش و تاثیر بسزایی دارند و می‌توانند با تشویق آنها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به آن این فرهنگ را در کودکان تقویت کرده و نهادینه کنند.

وی از اجرای برنامه های آموزشی و ایمنی و تلاش مسئولان در هفته جهانی ایمنی برای کودکان در استان خبر داد و گفت: آمار تصادفات و حوادث رانندگی اهمیت و ضرورت ایجاد ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای را نمایان می‌کند که در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولیان امر در زمینه ارتقا و افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات و خسارات رانندگی در استان تلاش کرده و با همکاری و مشارکت‌های لازم زمینه کاهش آن را فراهم آورند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ایمن‌سازی مقابل مدارسی که در حاشیه جاده‌ها قرار دارند را ضروری دانست و افزود: باید دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها، حمل و نقل و پایانه‌ها و آموزش و پرورش استان  در زمینه خط‌کشی معابر در سطح شهرها و دیوارنویسی با شعارهای هفته جهانی ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند تا زمینه افزایش اطلاعات و آگاهی دانش‌آموزان و کودکان فراهم آمده و این فرهنگ در آنها نهادینه شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار