بانک‌ها به جای پرداخت وام ازدواج تابلوی نقاشی معامله می‌کنند!

کد خبر: ۲۸۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 31 August 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «بانک‌ها به جای پرداخت وام ازدواج تابلوی نقاشی معامله می‌کنند!» با اشاره به اینکه خبري از گزارش عملكرد شبكه بانكي در رابطه با پرداخت وام ازدواج نيست، نوشت: «برخي بانك‌ها تحت عنوان عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي كه علي‌القاعده بايد در رأسش پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان باشد، به فعاليت‌هايي چون خريد و‌فروش تابلوي نقاشي، ساخت فيلم‌هاي سينمايي و... مبادرت مي‌كنند!
 

در برخی كشورها شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي مسئوليتي تحت عنوان مسئوليت اجتماعي را پوشش مي‌دهند تا بدين واسطه وضعيت كمي و كيفي اجتماع از استانداردهاي مطلوب برخوردار باشد و در چنين فضايي واحدهاي اقتصادي نيز فعاليت كنند.

در ايران متأسفانه روي مقوله مسئوليت‌هاي اجتماعي بنگاه‌ها چندان كاری صورت نگرفته است و گويي شركت‌ها از وظايف خود در اين حوزه بي‌خبر هستند. به‌طور نمونه برخي از بانك‌ها تحت عنوان مسئوليت‌هاي اجتماعي مبادرت به فعاليت‌هايي مي‌كنند كه نشان از بي‌خبري آنها از اهم مسئوليت‌هاي اجتماعي دارد.

به‌طور نمونه بانك «پ» كه در ميان بانك‌هاي كشور وضعيت مالي ممتازي دارد و حدود 50هزار ميليارد تومان از نقدينگي جامعه را در حساب سپرده‌هاي خود جاي داده است و از منظر شركت‌داري و كفايت سرمايه نيز شرايط خوبي دارد، تحت عنوان مسئوليت‌هاي اجتماعي به خريد و فروش تابلوي نقاشي، فيلمسازي و فعاليت‌هايي از اين قبيل مشغول است.

اين در حالي است كه بانك مركزي به عنوان بالاترين مرجع پولي كشور كه به اينگونه بانك‌ها مجوز داده است بايد به آنها تفهيم كند كه در شرايط كنوني كشور بايد بانك، پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج را سرلوحه تأمين مالي خود قرار دهد.

ناديده گرفتن وضعيت مالي بانك‌ها براي پرداخت وام ازدواج موجب شده تا بانك‌هايي كه شرايط ممتازي دارند از ظرفيتشان براي پرداخت وام ازدواج استفاده شايسته‌اي نشود و منابع اين بانك‌ها به بهانه عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي كه در رأسش پرداخت وام ازدواج است به ساير حوزه‌‌هاي غيرضروري اختصاص ‌يابد.

بانك مركزي در حالي براي بانك‌ها سهميه مساوي جهت پرداخت وام ازدواج تعيين كرده است كه اين امر بايد براساس منابع مالي و شرايط بانك‌ها تعيين مي‌شد.»


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار