درد و دل‌های شهردار کرج درباره مترو/ بیایید جواب مردم را خودتان بدهید

ما حاضر هستیم از امروز پاسخگویی را به افرادی که دفاع می‌کنند، واگذار کرده و بگوییم بیایید جواب پدر و مادر پیر شهید که دو ساعت در ترافیک برای رسیدن به بیمارستان و درمانگاه معطل و گرفتار شده‌اند را خودتان بدهیم. بیایید جواب این کودکان معصوم مهدکودکی و دبستانی را که دود ترافیک می‌خورند را خودتان بدهید.
کد خبر: ۲۹۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 05 September 2016
شهردار کلانشهر کرج گفت: دیگر هیچ امکانی برای ادامه همکاری با شرکت سابیر مجری خط دو متروی کرج وجود ندارد.
علی ترکاشوند اظهار داشت: ده سال قبل پروژه متروی کرج کلنگ‌زنی شد و قرار بود حداکثر تا سال 90 خط دو قطار شهری در مرکز استان البرز به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها خیلی دیرتر از کرج اقدام به احداث مترو کردند و امروز عملیات اجرایی و فیزیکی آنها به مراتب جلوتر از مرکز استان البرز است و در این زمینه بیشترین آسیب را مردم کرج متحمل شده‌اند.
شهردار کرج افزود: مردم می‌پرسند چرا پس از ده سال هنوز مترو راه‌اندازی نشده و اشکال کار کجاست و چرا با وجود صرف هزینه‌های سنگین که از جیب بیت‌المال و مردم پرداخت شده،‌ هنوز اثری از مترو نمی‌بینیم.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه دیگر شهرداری کرج توان پاسخگویی به مطالبات مردم در این زمینه را ندارد، گفت: وقتی یک شهروند، یک مادر شهید و یک پدر شهید که در دوران پیری به سر می‌برد و از وضعیت ترافیک و نبود مترو نزد من مسؤول که خادم آنها هستم شکایت می‌کند، باید با چه رویی به آنها پاسخ دهم و بگوییم که بعد از 10 سال هنوز درگیر اختلاف نظرها با مجری طرح هستیم!
وی تاکید کرد: مردم حق دارند و می‌پرسند پولی که از عوارض و سهم آنها پرداخت شده، چرا به سرانجام نرسیده است، چرا مترو راه‌اندازی نمی‌شود، چرا باید هزینه‌های سنگین ترافیک و معضلات آن را تحمل کنند و آسیب‌های زیست محیطی بر سلامت شهروندان اثر می‌گذارد.
شهردار کرج افزود: ما حاضر هستیم از امروز پاسخگویی را به افرادی که دفاع می‌کنند، واگذار کرده و بگوییم بیایید جواب پدر و مادر پیر شهید که دو ساعت در ترافیک برای رسیدن به بیمارستان و درمانگاه معطل و گرفتار شده‌اند را خودتان بدهیم. بیایید جواب این کودکان معصوم مهدکودکی و دبستانی را که دود ترافیک می‌خورند را خودتان بدهید. چرا من به عنوان شهردار و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و مدیران استانداری و معاونان استاندار هر روز باید خجالت‌زده شهروندان مومن و ولایی کرج باشیم.
ترکاشوند با اشاره به جلسه اخیر که با حضور استاندار البرز، نمایندگان مجلس، مدیران ارشد استان البرز و مدیریت شستا برگزار شد، گفت: در این جلسه نیز تاکید شد که دیگر هیچ امکانی برای ادامه همکاری با شرکت سابیر از نظر قانونی وجود ندارد و نمی‌توانیم به این همکاری ادامه دهیم و قانون اجازه تداوم کار را به ما نمی‌دهد.
وی بیان داشت: ما تابع قانون هستیم و شرکت سابیر اگر مطالباتی دارد، باید بر اساس قانون پرداخت کنیم و هیچ کس مانع پرداخت این مطالبات نیست و آمادگی لازم برای این کار را هم داریم و طبق قانون عمل می‌کنیم.
شهردار کرج افزود: 10 سال قبل قرار بود مترو در کرج احداث شود و یک دهه است که پروژه‌های عمرانی شهر معطل مترو شده و هرجایی که می‌خواهیم برای رفع معضل ترافیک پل هوایی و یا تقاطع غیرهمسطح احداث کنیم، می‌بینیم در آنجا قرار است پروژه مترو احداث شود.
ترکاشوند اظهار داشت: مترویی که هنوز بعد از یک دهه خبری از آن نیست، تمام پروژه‌های عمرانی شهر را معطل و مختل کرده و باید هر چه سریع‌تر مسؤولان ارشد استان تکلیف آن را مشخص کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار