سند بی کفایتی مدیریت آل سعود در فاجعه منا

فرزند شهید علی قنبری یکی از شهدای فاجعه گفت که با وقوع فاجعه منا در حج سال گذشته ، بی کفایتی آل سعود برای مدیریت این مناسک معنوی جهان اسلام به همگان نشان داده شد .
کد خبر: ۲۹۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 06 September 2016
حسن قنبری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : سعودی ها با بی تدبیری و بی برنامگی باعث شدند تا تعدادی زیادی از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی جان خود را در میان ازدحام جمعیت از دست بدهند .
وی ادامه داد : اما این کشور برگزار کننده حج می بایست تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص می اندیشید تا وضعیت بدین گونه نشود .
این فرزند شهید منا تاکید کرد : وقتی که مسئولان کشوری قادر به مدیریت مهمانان مناسک حج در کشورشان نیستند می بایست این مدیریت به صورت یکپارچه و توسط جمعی از کشورهای اسلامی انجام شود .
 
وی با اشاره به اینکه سالها پس از ثبت نام ، سال گذشته نوبت حج پدر و مادرش شد ، ادامه داد : مدتها رسیدن به مقصود پس از سال ها چشم انتظاری در حج سال گذشته به نتیجه رسید و اما تنها چشمانی گریان برای مادر پیر و حسرت برای خواهر و برادرانم به جا گذاشت .
 
به گفته قنبری بعد از گذشت یکسال و معرفی و برخورد نشدن با عاملان این فاجعه اثرات روحی و روانی را برای خانواده های این فاجعه ایجاد کرده است و همچنان منتظر جوابی دراین خصوص هستند .
وی بیشترین دلیل آرامش بخش خود و دیگر خانواده های شهدا را معرفی عاملان جنایت و برخورد با آنها دانست و ادامه داد : پیگیری شکایت خانواده بازماندگان فاجعه منا می تواند در تسریع این آرامش آنان تاثیر بگذارد و باید این مساله پیگیری شود .
پیکر شهید علی قنبری بعد از 9 روز از فاجعه منا به کشور بازگشت تا چشم انتظاری 3 فرزند وی از تعیین سرنوشتش برطرف شد .
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار