دریای مازندران طوفانی می‌شود

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تمامی فعالیت‌ها در دریای مازندران از جمله صیادی و دریانوردی به‌ویژه شنا ممنوع است.
کد خبر: ۲۹۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 06 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، سید باقر سلطانی اظهار کرد: براساس آخرین گزارش بویه‌های هواشناسی، در حال حاضر بیشینه ارتفاع موج در آب‌های بندر امیرآباد حدود 120 و در آب‌های نوشهر حدود 100 سانتی‌متر است که نشان‌دهنده دریای نسبتاً مواج است.
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به استقرار یک سامانه پرفشار در فراز اروپای شرقی و تأثیر زبانه‌های آن در منطقه دریای مازندران از عصر روز سه‌شنبه 16 شهریور ماه امسال شاهد وزش بادهای شدید شمالی در فراساحل و خزر میانی هستیم، اضافه کرد: از بامداد روز چهارشنبه سواحل جنوبی خزر و مازندران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیامد آن طوفانی شدن دریا است.
 
رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل حدود 20 و در سواحل حدود 15 متر بر ثانیه و جهت آن غالباً شمالی و شمال غربی پیش‌بینی می‌شود، افزود: همچنین بیشینه ارتفاع موج در فراساحل حدود سه و در نزدیک ساحل تا حدود دو متر را انتظار داریم.
 
سلطانی ادامه داد: برای عصر روز سه‌شنبه و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وضعیت هوا در دریا بارانی همراه با رعد و برق است.
 
وی در پایان گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تمامی فعالیت‌ها در دریای مازندران ازجمله صیادی و دریانوردی به‌ویژه شنا ممنوع است.
منبع: خبرگزاری فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار