75 درصد خانواده های عشایری یزد زیرپوشش بیمه اجتماعی

مسئول دفترعشایری جهاد کشاورزی استان یزد گفت: از مجموع یکهزار و 240 خانوار عشایر استان 75 درصد از زیرپوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.
کد خبر: ۲۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 14 September 2016
به گزارش تابناک یزد،حسن زارع اظهارکرد: کار و شیوه زندگی عشایر جز مشاغل سخت و زیان آور است و جمعیت عشایری تا حد امکان باید آینده خود و خانواده را تضمین و دام های خود را بیمه کنند.
وی بابیان اینکه عشایر با پرداخت 10 سال حق بیمه در سن 60 سالگی از مستمری بازنشستگی برخوردار می شوند، افزود: عشایر استان یزد که بیشتر در شهرستان های ابرکوه و خاتم هستند، 145 هزار راس دام سبک دارند که از این تعداد بیش از 60 هزار راس آنها زیرپوشش بیمه دام عشایر قرار دارد که از یارانه دولت هم برخوردار است.
زارع ادامه داد: با توجه به خطرات پیش روی عشایر نظیر شیوع بیماری ها، حمله حیوانات وحشی و تصادف با وسایل نقلیه، سیل و زلزله ضرورت دارد که عشایر نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند.
مسئول دفتر عشایری جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: عشایر استان امسال سه هزارو 100تن شیر و مواد لبنی به ارزش بیش از155 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه کردند .
زارع تصریح کرد: با وجود تدوام خشکسالی وفقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه چهارهزارو 380تن انواع فرآورده های دامی و لبنی به ارزش بیش از450 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می کنند .
شهرستان های ابرکوه و خاتم عمده سکونتگاه های عشایری استان یزد را دارا می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار