اجراي فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان يزد

کد خبر: ۲۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 15 September 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان یزد از اجراي فاز دوم واکسیناسیون همزمان و سراسری تب برفکی در سالجاري در اين استان خبر داد.

دکتر "محمد رضا متوسل الحسینی" اظهار كرد: در راستای اهداف پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و طبق اعلام قبلی، فاز دوم واکسیناسیون همزمان و سراسری تب برفکی در سال جاری از پانزدهم شهريور ماه تا پانزدهم مهرماه به مدت 25 روز کاری توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمعیت گاو و گوساله در استان یزد به اجرا در می‌آید.

وی افزود: در اجرای این طرح، واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی و مجتمع‌های گوشت و شیر که از تاریخ واکسیناسیون آنها چهار ماه گذشته است، اولویت اول برنامه‌ی مایه‌کوبی تب برفکی هستند و واحدهای روستایی واقع در مناطق پرخطر و اطراف کانون‌های فعال بیماری در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

به گفته‌ي متوسل الحسيني، در این فاز هزینه‌ي تامین واکسن به عهده دامداران ، به میزان 22 هزار ریال به ازای هر راس گاو و گوساله واجد شرایط است ولي تزریق واکسن به صورت رایگان توسط اکیپ‌های دولتی و خصوصی صورت خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: به منظور جلب مشارکت و همکاری صاحبان دام در اجرای سراسری واکسیناسون تب برفکی، اطلاعات لازم از طریق خانه‌های ترویج، ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر، تعاونی‌ها، شوراها و دهیاری‌ها در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

متوسل الحسینی در پایان به دامداران توصیه کرد كه  با واکسیناسیون به موقع دام ها و انجام امور مراقبتی، بهداشتی و قرنطینه ای پس از واکسیناسیون از بروز و شیوع بیماری های مسری دام و مشترک جلوگیری كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار