نائب رئیس اتاق اردبیل:

توسعه تجارت خارجی،اردبیل را متحول می‌کند

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: توسعه تجارت خارجی و افزایش مناقصات با کشورهای مختلف می‌تواند استان اردبیل را متحول کند.
کد خبر: ۳۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 02 May 2015

به گزارش فارس، بهروز پورسلیمان، اظهار کرد: تخصیص زمینی مناسب برای ایجاد دفتر تجاری و نمایشگاه دائمی محصولات کشورمان در باکو با مالکیت سفارت ایران یکی از پیگیری‌های جدی ما در توسعه تجارت خارجی است.

وی اهمیت استمرار و تجارت خارجی با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان را با توجه به شرایط خاص ارتباطی اعم از زمینی و ریلی یادآور شد و گفت: انعقاد تفاهمنامه تعرفه‌ای با هدف کاهش تعرفه‌های بسیار بالای ورود کالاهای ایرانی به آذربایجان مورد توجه است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از تفاهمنامه ایجاد شهرک و تاسیسات لازم برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: تشکیل اتاق مشترک ایران و آذربایجان به همراه احیا و فعالیت مجدد بازارچه‌های مرزی و صدور مجوز تردد یا گذر مرزی برای مرزنشینان تا شعاع 45 کیلومتر حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد.

پورسلیمان اهمیت فعال کردن صندوق ضمانت صادرات ایران را در کشور آذربایجان بیان کرد و افزود: ما به دنبال تشکیل کمیته حقوقی و قضایی برای رسیدن به مشکلات فعالان اقتصادی دو کشور هستیم.

وی ادامه داد: تفاهمنامه لازم با هدف جلوگیری از افزایش فزاینده عوارض گمرکی کشور آذربایجان برای ورود اقلام اساسی کشاورزی منطقه از جمله سیب‌زمینی به انجام رسیده است.

پورسلیمان ضرورت انتقال مناسب و راحت ارز با بهره‌گیری از توان بانک‌های آذربایجان و تعدیل تعرفه‌های مکالمات تلفنی را بیان کرد و گفت: ما خواستار ایجاد دفتر نمایندگی کنسولگری آذربایجان در اردبیل هستیم.

وی پیشنهاد کرد: باید همراه با هیئت‌های ایرانی، فعالان اقتصادی کهنه‌کار و افراد سیاست‌مدار و آشنا به مسائل سیاسی و اقتصادی آذربایجان به باکو سفر کرده و از مسئولان نسبت به ایجاد روابط مطلوب‌تر مساعدت بگیرند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل رفع موارد بازدارنده توسعه صادرات بین ایران و آذربایجان را بیان کرد و گفت: یکی از این محدودیت‌ها خلوت نگاه داشتن گمرک بیله‌سوار برای عبور کامیون‌های آذری به مقصد نخجوان است که خود مشکلاتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار